دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رگولاتوری:

ایرانسل در محاسبه تعرفه مکالمات حجاج تخلف کرده است

ايرانسل

سه شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹:۰۰


این روزها همزمان با آغاز ایام حج تمتع، دو اپراتور تلفن همراه کشور، طرح‌ها و تخفیف‌های ویژه‌‌ای را برای زائران بیت الله الحرام در نظر گرفته‌اند به نحوی که بسیاری از کارشناسان این موضوع را ناشی از جدی شدن هر چه بیشتر بازار ارتباطی کشور می‌دانند که نهایتا مشترکان برنده اصلی این رقابت خواهند بود. با وجود گذشت سه روز از آغاز موسم حج در کشور عربستان با نگاهی گذرا به وعده‌های داده شده توسط اپراتورها نشان می‌دهد که ایرانسل بر خلاف آنچه که در تبلیغات اعلام می‌کنند نه تنها تماس های دریافتی حجاج را رایگان نکرده است بلکه چندین برابر بیشتر از ارقام اعلامی از مشترکان هزینه بابت مکالمات دریافت می‌کند.<BR>

وایمکس نیوز – طبق اطلاعات وصولی از یکی از زائران بیت الله الحرام که از چند روز قبل در مکه به سر می‌برد، براساس مکالمات انجام شده با شماره 84....0935986 از مکه به ایران بابت هر دقیقه مکالمه مبلغ 23 هزار 675 ریال، ارسال پیامک 4 هزار و 843 ریال و بابت مکالمات دریافتی از ایران 3 هزار و 756 ریال از مشترکان ایرانسل کسر می‌شود.
این در حالی است که براساس اخبار اعلامی و تبلیغات گسترده اپراتور دوم تلفن همراه ایرانسل، هزینه هر دقیقه مکالمه حجاج با ایران را از طریق سیم کارت‌های ایرانسل، صرف نظر از اینکه از خدمات کدام یک از اپراتورهای عربستان استفاده می‌کنند 401 تومان ، هزینه هر دقیقه مکالمه با داخل عربستان 130 تومان و بهای ارسال هر پیام کوتاه 140 تومان تعیین شده است.
ضمن اینکه اپراتور دوم مدعی است برای نخستین بار در ایران، دریافت تماس برای حجاج مشترک ایرانسل رایگان است.
حسن رضوانی، معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به اطلاعات ارایه شده پس از بررسی موضوع و تایید آن گفت: در تماسی که با مدیران ایرانسل داشته‌ایم متوجه شدیم که ایرانسل از ساعت 12 روز گذشته ( دوشنبه) اقدام به اعمال تعرفه‌های جدید کرده است.
وی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده در خصوص اطلاعات ارایه شده توسط مشترک شماره تلفن همراه 84....0935986 مشخص شد که اطلاعات کاملا درست بوده و دلیل این موضوع هم این بوده که ایرانسل روز گذشته تازه موفق به اجرای وعده‌های خود شده است.
وی در پاسخ به این سوال که تخلف اپراتور دوم در این زمینه محرز است و رگولاتوری چگونه با آن برخورد خواهد کرد گفت:‌ ایرانسل باید قبل از اطلاع رسانی و تبلیغات زمینه‌های اجرای وعده‌های خود را فراهم می‌کرد نه اینکه ابتدا تبلیغات کند و بعد اقدام به اجرای وعده‌های داده شده کند، در این مورد هم تخلف اپراتور محرز است و ایرانسل باید مبلغ اضافه دریافتی از تمام مشترکان خود را به دلیل این کم کاری قبل از مراجعت حجاج به کشور در حساب آنها اعمال کند.
چند توصیه به حجاج
طبق اعلام اپراتورهای تلفن همراه، روشن بودن تلفن همراه هیچ هزینه‌ای برای مشترک در پی ندارد.
هزینه مکالمات بین الملل به دقیقه محاسبه می‌شود؛ برای تماس های کمتر از 60 ثانیه هزینه مکالمه یک دقیقه و برای تماس‌های بین 60 تا 120 ثانیه، دو دقیقه محاسبه خواهد شد.
همچنین همراه اول به مشترکان خود توصیه کرده که به منظور مدیریت بهتر هزینه‌ها و جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از سرقت سیم‌کارت های دایمی، از سیم کارت‌های اعتباری استفاده کنند.
در مورد اپراتور ایرانسل نیز با توجه به اینکه بیشتر مشترکان این اپراتور اعتباری هستند این مورد زیاد جای نگرانی ندارد.
سرویس رومینگ برای تمام مشترکان دایمی و اعتباری همراه اول (به جز مشترکان سیم کارت‌های 0910) به‌صورت پیش فرض فعال است و با روشن کردن گوشی در کشور عربستان قابل استفاده خواهد بود.
زائران مشترک سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل، باید، حداقل بیست و چهار ساعت پیش از خروج از کشور، با شماره‌گیری کد دستوری #1*111* از خط ایرانسل خود، سرویس رومینگ بین الملل را به طور رایگان روی خط ایرانسل خود فعال کنند.
هزینه تماس دو تلفن‌همراه ایرانی با هم، در عربستان به صورت رومینگ محاسبه می‌شود و برای تماس‌گیرنده از سیم‌کارت‌ همراه اول (از طریق اپراتور اتحاد) دقیقه‌ای 445 تومان، و برای مخاطب تماس دقیقه‌ای 167 تومان هزینه دارد؛ همچنین برای مشترکان ایرانسل، هر دقیقه تماس با تلفن همراه ایرانی در کشور عربستان، برای تماس گیرنده دقیقه‌ای 167 تومان هزینه دارد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو