چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

برخی مدیران «بلاک‌چین» را شوخی می‌دانستند/ همکاری بانک مرکزی با مرکز ملی فضای مجازی ضروری‌ست

بلاکچین

جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵:۳۸


یک تحلیلگر فضای مجازی می‌گوید: این تصور که با قانونی کردن تبادل رمزارزها در کشور، باقی بازارها آسیب جدی می‌بینند درست نیست چرا که افراد زیادی در همین لحظه مشغول این کار هستند.

تیک نیوز- نوید آقایی افزود: در مدتی نه‌چندان دور بسیاری از مدیران کشور مفهوم بلاک‌چین را شوخی می‌دانستند اما نه تنها شوخی نبود بلکه بسیاری معتقدند آینده جهان را تغییر داده است.

وی تصریح کرد: رمزارزها هم از این قاعده جدا نیستند و هر چه سریع تر باید با واقعیت آن در چهارچوبی قانونی مواجه شویم. هم اکنون بدون هیچ قانونی تبادل‌های سرسام‌آوری در کشور در این حوزه صورت می‌گیرد که حتما پیش‌بینی‌های قانونی از آسیب‌های آینده جلوگیری می‌کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: هر چند شنیده می‌شود مطالعات خوبی درباره رمزارز ملی در برخی نهادها انجام شده اما این نافی نگاهی جامع‌تر به این پدیده نیست.

آقایی افزود: هم اکنون برخی ابربنگاه‌های اقتصادی خبر از برنامه‌ریزی برای رونمایی از رمزارز خودشان داده‌اند. این به این معنی‌ست که با تعلل نهادهای بالادستی، توسعه این مفاهیم چه در میان سازمان‌ها و چه کاربران عادی معطل نمی‌ماند. حتی شنیده‌ام برخی مجموعه‌ها با جدیت مشغول پیگیری اقتصادی سازی NFT (ژتون غیرقابل معاوضه) در کشور هستند و زیرساخت‌های آن را فراهم کرده‌اند.

وی در پایان گفت: یکی از وظایف جدی حاکمیت در فضای مجازی درک درست از تحولات این حوزه‌ست. به گمانم همکاری جدی بانک مرکزی با مرکز ملی فضای مجازی در این میان می‌تواند راه‌گشا باشد.

منبع: ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو