پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرانسوی‌ها وارد بازار موبایل ایران شدند

موبایل

یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳:۱۳


عمران‌تل از برند فرانسوی ویکو (Wiko) رونمایی کرد. تا کنون یک مدل از گوشی‌های Wiko با نام T۳ در بازه قیمتی ۴ میلیون تومان وارد بازار شده است و سایر مدل‌های این برند به زودی وارد بازار می‌شوند.

تیک نیوز- عبدالمهدی اسدی، مدیرعامل شرکت عمران‌تل، در نشست خبری رونمایی از برند فرانسوی Wiko اعلام کرد: می‌خواهیم ۱۰ درصد از سهم یک برند فعال در بازار ایران را با ویکو بگیریم.
 
با توجه به این که فقط گوشی‌های هوشمند سامسونگ و شیائومی در ایران سهمی بالاتر از ۱۰ درصد دارند،  می‌توان حدس زد عمران‌تل قصد رقابت با سامسونگ و شیائومی را دارد.
 
او همچنین اعلام کرد می‌خواهند تا خرداد سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون دستگاه (ماهانه ۱۰۰ هزار دستگاه) به فروش برسانند.
 
عمران‌تل در فاز اول، مجوز واردات گوشی‌های سامسونگ و شیائومی را دریافت کرد و در سه ماه اول فعالیت خود، خدمات پس از فروش به‌صورت پیمان‌کاری با یک شرکت دیگر انجام می‌شد اما پس از آن خدمات پس از فروش توسط خود شرکت عمران‌تل ارائه شد.
 
به گفته اسدی، عمران‌تل سال ۹۹ جزو ۵ شرکت اول از نظر حجم واردات بود و اکنون نیز جزو ۱۵ شرکت اول خدمات پس از فروش موبایل در ایران هستند.
 
شروع همکاری با برند فرانسوی ویکو نیز از نمایشگاه GSM سال ۲۰۲۲ بارسلونا آغاز شد. جایی که مدیران عمران‌تل با مدیران شرکت فرانسوی دیدار کردند و پیشنهاد همکاری بین دو شرکت مطرح شد.
 
مدیرعامل عمران‌تل درخصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: سال ۹۸ در همین روز عمران‌تل به وجود آمد و مجوز‌های رسمی تلفن همراه دریافت شد. هلدینگ «بازرگانی عمرانی» حدود ۴ دهه در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند و عمران‌تل یکی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ است. پس از سال ۹۷ که واردات تلفن همراه از تجارت غیررسمی به یک تجارت رسمی و با چارچوب تبدیل شد این شرکت هم به حوزه واردات تلفن همراه وارد شد.
لیست تمام گوشی‌های برند Wiko
طبق اعلام اسدی، ویکو برای تمایز در ارائه خدمات پس از فروش قصد دارد به جای ۱۸ ماه گارانتی، ۲۴ ماه خدمات پس از فروش به مشتریان بدهد و همچین مهلت تعویض دستگاه را هم از یک هفته به ۱۰ روز افزایش دهند. یکی دیگر از برنامه‌های بلندمدت عمران‌تل، ارائه خدمات تعمیر گوشی موبایل در محل است. همچنین مراسم رسمی رونمایی از این برند در تاریخ ۶ تیرماه برگزار می‌شود.
 
طبق ادعای اسدی، ویکو در هدکوارتر با هواوی شریک است و از ظرفیت‌های هواوی در ایران استفاده می‌کند تا سهم بازار مورد نظر خود را به دست آورد.
 
شرکت ویکو از سال ۲۰۱۱ در بندر مارسی فرانسه شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر در هر ۵ قاره حضور دارند و سال ۲۰۱۷ نیز جزو سه برند اول فرانسه بودند. اکنون نیز سهم زیادی در بازار تایلند دارد.
 
ویکو شرکت چینی تینو را نیز در اختیار دارد و کار تولید و توزیع گوشی‌های موبایل خود را به این شرکت واگذار کرده است.
 
گوشی موبایل ویکو T3 که در حال حاضر در بازار ایران موجود است، حدود ۳ میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت دارد و به‌زودی ۲ مدل دیگر با نام‌های T10 و T50 نیز وارد بازار می‌شوند. پس از آن لوازم‌جانبی گوشی‌های Wiko به بازار عرضه خواهند شد. طبق گفته مدیرعامل عمران‌تل، قرار است گلس این گوشی‌ها در داخل ایران تولید شود.
 
گوشی T3 با اندروید ۱۱ و بدون رابط کاربری اختصاصی به بازار عرضه شده است. این موبایل اقتصادی ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد و به پردازنده ۱۲ نانومتری Helio P35 مجهز شده است. دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است و دو لنز ۵ و ۲ مگاپیکسلی در کنار خود دارد. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و باتری ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی هم از دیگر مشخصات این گوشی اقتصادی است.
 
تا کنون چندین بار برند‌های اروپایی تلاش کردند وارد بازار موبایل ایران شوند اما هرکدام به نوعی در این بازار شکست خوردند. پیش از این هم شرکت تسک‌میران از واردات گوشی‌های موبایل برند هایسنس به ایران خبر داد. با توجه به این که برند‌های شناخته‌شده‌ای نظیر سامسونگ، اپل و شیائومی، تقریبا تمام سهم بازار موبایل ایران را در اختیار دارند باید دید حضور این برند‌های ناشناخته و نوپا چقدر روی بازار موبایل تاثیرگذار خواهد بود؟
منبع: پیوست
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو