شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

سازمان ملل کشورهای رو به توسعه را به آزادسازی بخش آی‌تی فراخواند

un

جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵:۰۰


سازمان ملل با انتشار گزارشی از کشورهای رو به توسعه درخواست کرد بخش فناوری اطلاعات را آزادسازی کنند، زیرساخت شبکه را بهبود دهند و محیط بهتری برای تنظیم مقررات فراهم کنند زیرا این کشورها همچنان دچار فاصله دیجیتالی هستند.

وایمکس نیوز - طبق این گزارش که "فاوا، توان‌مندساز توسعه‌ بخش خصوصی" نام دارد سیاست‌گزاران همچنان برای تقویت توسعه‌ اقتصادی و منفعت‌رسانی به تمام بخش‌های جامعه با چالش بهکرد و گسترش کاربری فاوا مواجه هستند.
در این گزارش آمده است که بخش فاوا در ناحیه خاورمیانه و شمال آفریقا طی چند سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته است اما کشورهای این منطقه همچنان از سایر کشورها عقب هستند و برای رفع فاصله‌ دیجیتالی خود همچنان باید به آزادسازی بازار مخابرات ادامه دهند تا با جذب سرمایه‌گذاری بیش‌تر بتوانند زیرساخت‌های شبکه را گسترش و بهبود دهند.
حتی در کشورهایی هم که دسترسی به فاوا گسترش یافته است بنگاه‌های کوچک در فعالیت‌های روزانه‌اشان از فناوری‌های فاوا استفاده نمی‌کنند زیرا این کار پرهزینه است یا جامعه به آنها اعتماد کامل ندارند.
برای مثال اینترنت در کشورهای رو به توسعه همچنان عمدتا برای ارسال و دریافت نامه‌ الکترونیکی به کار می‌رود نه فعالیت‌های پرسودتری مثل تجارت الکترونیکی. بنگاه‌های کوچک در کشورهای رو به توسعه به لحاظ کاربری فاوا خیلی عقب افتاده هستند.
در این گزارش رهنمودهایی هم برای بهکرد دانش فاوایی از طریق آموزش‌های کسب و کار، بسیج پشتیبانی فاوایی کارآفرینی زنان و گسترش خدمات پول سیار ارایه شده است و درخواست شده است که از ابزارهای فاوا برای کاهش هزینه‌های معاملات تجاری استفاده شود.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو