ارایه دهندگان وایمکس در ابتدای کار خود با مشکلاتی همچون عدم آشنایی و آگاهی مشترکان و بهرهبرداران از سرویس مذکور، کمبود فضاهای زیرساختی به منظور نصب آنتنهای BTS و افزایش ظرفیت مواجه هستند که تا حدی این موارد طبیعی است.
وایمکس نیوز - حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این مطلب گفت: به رغم کاستیها و نواقصی که ارایه دهندگان وایمکس با آنها مواجه هستند تعداد شکایاتی که از این حوزه دریافت شده است انگشت شمار است.
رضوانی ادامه داد: این سازمان ضمن بررسی این موارد در راستای اهداف خود با رعایت اصول رقابت، شفافیت و قواعد رگولاتوی در حال انجام وظایف نظارتی خود است.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: بازدیدهای دورهای از امکانات و تجهیزات و سایتهای اپراتورها و هم چنین انجام تستهای میدانی دورهای مختلف به منظور بررسی و اندازهگیری کیفیت شبکه از جمله فعالیتهای این سازمان است.
وی گفت: رگولاتوری جهت رفع معایب و کاستیهای موجود جلسات متعددی با دارندگان پروانه وایمکس برگزار میکند، همچنین به منظور رفاه حال بهرهبرداران و مشترکان افراد میتوانند موارد و مشکلات احتمالی را به سایت سازمان رگولاتوری اطلاع دهند.
منبع: سیتنا