یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون مناطق شرکت ارتباطات سيار ايران:

نقاط کور شبکه تا پايان 90 اصلاح مي‌شود

رضوي

پنج شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴:۰۰


در همراه اول نظارت بر کيفيت شبکه، انجام فرآيندهاي توسعه شبکه و بهينه‌سازي آن و تهيه طرح‌هاي تفصيلي شبکه برعهده معاونت مناطق شرکت ارتباطات سيار است.

وايمکس نيوز - حسن رضوي، معاون مناطق شرکت ارتباطات سيار ايران با بيان اين مطلب گفت: اين معاونت از تير ماه سال 90 تشکيل شده و وظايف مذکور را بر عهده دارد.
وي افزود: با توجه به اينکه سابقا شرکت همراه اول دولتي بوده و بر اساس فاکتورهاي دولتي اداره مي‌شد و ملاک‌هاي تجاري را در نظر نمي‌گرفت در نتيجه در گذشته به تناسب ميزان برنامه‌هاي کشور به مناطق امکاناتي را اختصاص مي‌داده است. به طور مثال در گذشته دولت اين طور تکليف مي‌کرد که در کل کشور ضريب نفوذ مي‌بايد به 30درصد برسد، در نتيجه به اينکه کداميک از مناطق قدرت جذب بيشتري دارند و کداميک کمتر توجهي نمي‌شد.
وي در ادامه گفت: نتيجه اين رفتار تجمع و فشردگي تجهيزات در برخي از مناطق و کمبود امکانات در بعضي از مناطق ديگر بود. به همين دليل، در يک تقسيم‌بندي جديد استان‌هاي کشور در شش منطقه شمال و شرق، مرکزي، جنوب، غرب، البرز و تهران دسته‌بندي شده‌اند.
به گفته رضوي، پس از خصوصي‌سازي مخابرات در سال 87 نگاه تجاري شرکت منجر به ارايه تجهيزات بر اساس ميزان تقاضا بوده است.
وي افزود: بر اين اساس تا پايان سال 90 نقاط کور و کم کيفيت شبکه از طريق افزايش سايت يا بهينه‌سازي آنها اصلاح مي‌شود و در نتيجه مشتريان نيز رضايت بيشتري خواهند داشت.
وي در پاسخ به اين سوال که چرا بعضي از مناطق جنوبي از لحاظ کيفيت شبکه با اختلالات وسيعي مواجه‌اند، گفت: نبود زيرساخت‌هاي فني دليل تمامي اختلالات آن مناطق نيست، بلکه در بسياري از موارد نبود نيروهاي متخصص و تحصيل کرده يا مشکلات فرهنگي و اختلافات قبيله‌اي مانع از رشد آن مناطق مي‌شود.
رضوي افزود: براي رفع اين مشکلات به اين استان‌ها تکليف کرده‌ايم که از نيروهاي متخصص‌تري استفاده کنند و هر نوع آموزشي لازم است براي نيروهاي خود تعريف کنند، در غير اين صورت مجبوريم خودمان نيرو براي آن مناطق بفرستيم.
وي در مورد رشد استان‌ها در چند ماه اخير گفت: از تير ماه امسال تاکنون به جرات مي‌توان گفت در تمامي استان‌ها به طور متوسط بين 20 تا 30درصد رشد داشته‌ايم.
وي در مورد تاريخچه اختلالات شبکه تلفن همراه کشور نيز گفت: در خلال سال‌هاي 70 تا 72 که من در آن زمان معاون فني و مهندسي شرکت مخابرات ايران بودم طرحي از سوي ITU تعريف شد که توسط آن ارتباط شانگهاي تا فرانکفورت از مسير ايران مي‌گذشت.
وي افزود: با توجه به اضطراري که در آن زمان وجود داشت و براي اينکه نمي‌خواستيم اين فرصت را از دست بدهيم فرآيند ايجاد رينگ ارتباطي با کاستي‌هايي انجام شد. در نتيجه بسياري از اختلالات امروز ماحصل سرعت انجام کارها در آن زمان است.
وي با بيان اينکه مي‌خواهيم نقايص موجود در شبکه را اصلاح کنيم، گفت: يکي از اين اقدامات جايگزيني سوييچ‌هاي پرظرفيت به جاي سوييچ‌هاي قبلي است.
معاون مناطق شرکت ارتباطات سيار گفت: در گذشته همان مشکلات فرهنگي که ذکر آن رفت مانع از آن مي‌شد که چند استان را با يک سوييچ راه‌اندازي کنيم ولي در حال حاضر هم ظرفيت سوييچ‌ها افزايش يافته و هم مسايل و مشکلات گذشته را نداريم.
وي گفت: براي بهبود اوضاع شبکه برنامه‌اي هدف‌گذاري شده داريم که مطابق آن، هيات مديره شرکت‌ ماهي يک‌بار وضعيت پيشرفت اوضاع را چک مي‌کند.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو