دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس سازمان رگولاتوری:

خرداد 92 سایر اپراتورها می‌توانند نسل سوم ارایه کنند

كرم پور

دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰:۰۰


به گفته رییس سازمان رگولاتوری شمارش معکوس دوره حفاظت از بازار اپراتور سوم از خرداد ماه امسال آغاز شده و سایر اپراتورها می‌توانند از خرداد سال 92 با گرفتن مجوز از سازمان تنظیم مقررات اقدام به ارایه سرویس‌های نسل سوم کنند.

وایمکس نیوز – محمد کرم پور  در مراسم رونمایی از برند اپراتور سوم با بیان این مطلب گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور ما حدود 73 درصد است، بنابراین با توجه به جمعیت کشورمان هنوز فضا برای ارایه 40 میلیون سیم کارت تلفن همراه در کشور وجود دارد.
وی افزود: بررسی وضعیت بازار و ارایه مجوزهای فعالیت برای اپراتورها بر عهده رگولاتوری است؛ بر این اساس پس از بررسی بازار مجوزی هم برای اپراتور سوم صادر کردیم.
وی در ادامه گفت: در راستای تنظیم بازار اپراتورها پس از بررسی های صورت گرفته دو سال را برای حفاظت از بازار اپراتور سوم در نظر گرفتیم و امیدواریم که در طی این دو سال اپراتور سوم نهایت استفاده از شرایط موجود را بکند.
رییس سازمان رگولاتوری با بیان اینکه در گذشته برای دسترسی به سرویس‌ها امکان انتخاب برای مردم وجود نداشت، گفت: اکنون در مرحله‌ای هستیم که می توانیم بین چند سرویس انتخاب کنیم و طولی نخواهد کشید که می توانیم بر اساس نیازهای خود سفارش سرویس دهیم.
کرم پور افزود: با توجه به روندی که در حال انجام است اپراتورها باید تمامی تلاش خود را برای رسیدن به روند مذکور انجام دهند.
وی گفت: با توجه به اینکه اپراتور سوم ارایه دهنده نسل سوم تلفن های همراه است، به زودی روی نوع رفتار و نگاه کاربران و نیز نحوه زندگی، رفت و آمد، اطلاعات و تمامی شئون زندگی افراد تاثیر خواهد داشت.
وی در مورد اینکه چرا رگولاتوری تاخیر اپراتور سوم در ارایه سرویس هایش را نادیده گرفته است، گفت: یکی از نکاتی که بسیار مدنظر رگولاتوری بوده است کیفیت خدمات است؛ بنابراین بسیار برای رگولاتوری اهمیت داشت که سرویس های اپراتور سوم کمی با تاخیر ارایه شود ولی از کیفیت لازم برخوردار باشد.
به عقیده کرم پور این نوع نگاه از توجه رگولاتوری به حقوق مردم و مشتریان ناشی می شود.
وی از مزیت راه اندازی اپراتور سوم را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: علاوه بر شغل های زیادی که با شروع فعالیت اپراتور سوم به صورت مستقیم ایجاد می شود، با تعریف سرویس ارزش افزوده در آینده حضور اپراتور سوم منشا تشکیل شغل های جدیدی خواهد بود.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو