یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

چین از آمریکا می خواهد تا فضای کسب و کار را سیاسی نکند

zte

سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۰:۰۰


کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده در حال تحقیق در این باره است که آیا شرکت‌های مخابراتی چین تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا هستند یا خیر و چین هم هشدار داده است که آمریکا به موضوعات تجاری حالت سیاسی ندهد.

وایمکس نیوز - لیو ویمین، سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت سرمایه‌گذاری چین در ایالات متحده باعث رشد اقتصاد و ایجاد اشتغال در این کشور می شود و امیدواریم که آمریکا به موضوعات تجاری حالت سیاسی ندهد.
ویمین گفت سرمایه‌گذاری بنگاه‌های چینی در ایالات متحده منطبق با اصول اقتصاد بازار است و با مقررات و قوانین آمریکا انطباق دارد.
این در حالی است که کمیته اطلاعات مجلس آمریکا اعلام کرده است که امکان دارد پکن از حضور شرکت‌های مخابراتی چینی مانند هواووی و ZTE در ایالات متحده برای مقاصد جاسوسی اقتصادی یا نظامی استفاده کند.
یکی از مقامات این کمیته چین را به رخنه‌گری در شبکه‌های آمریکا، ایجاد تهدید در زیرساخت‌های مهم و سرقت میلیون‌ها دلار دارایی‌های معنوی شرکت‌های آمریکایی متهم کرده است.
این کمیته قصد دارد با جمع‌آوری اطلاعات از شرکت‌های مخابراتی، کارشناسان امنیت بخش خصوصی و مقامات دولتی ایالات متحده نشست‌هایی برای بررسی این موضوع برگزار کند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو