یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون شرکت ارتباطات سیار ایران:

کیفیت شبکه با BTSهای خورشیدی تغییری نخواهد کرد

رضوي

جمعه ۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶:۰۰


معاون طرح و مهندسی شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه به دلیل مشکل برق‌رسانی در برخی مناطق کشور از برق خورشیدی برای نصب سایت‌های تلفن همراه استفاده می‌شود، اعلام کرد: در بخشی از کشور که امکان ایجاد شبکه از طریق سایر آنتن های BTS وجود ندارد، از این نوع آنتن استفاده می‌شود.

وایمکس نیوز- حسن رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: براساس استراتژی شرکت ارتباطات سیار برای برخی از سایت‌های شبکه همراه اول که نصب آنها به دلیل مشکلات برق ‌رسانی در جاده ها و روستاها تقریبا غیرممکن است، راه حل استفاده از برق خورشیدی را با توجه به شرایط جوی مناطق و هزینه های مورد نظر در پیش گرفته ایم.
وی با بیان اینکه عمر سایت های خورشیدی 10 ساله است، ادامه داد: استفاده از شبکه‌های خورشیدی گران‌ تر بوده و تنها در مناطقی که تامین برق بسیار هزینه بر و تقریبا غیرممکن است توصیه می شود.

رضوی بیان کرد: استفاده از سایت‌های خورشیدی از روی اجبار برای تکمیل پوشش شبکه ای در برخی مناطق انجام می شود و قیمت آن نیز به مراتب از سایت‌های عادی گران ‌تر خواهد بود.
وی در پاسخ به این از این نوع آنتن در کدام یک از شهر های کشور استفاده می شود گفت: آنتن‌های مورد استفاده در شهر سمنان به صورت برقی و خورشیدی هستند در شهرهای یزد و کرمان به صورت خورشیدی و آنتن‌های یزد و کرمان به صورت توربینی و خورشیدی هستند.
معاون شرکت ارتباطات سیار با تاکید بر اینکه عمدتا نصب BTS ها با برق خورشیدی در مناطق کویری که تامین برق بسیار هزینه بر است، ادامه داد: این آنتن‌ها از لحاظ کیفیت پوشش دهی هیچ تفاوتی با هم ندارند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو