دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

از سوی رگولاتوری؛

ضوابط استفاده از OID برای اجرا ابلاغ شد

رگولاتوري

شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳:۰۰


ضوابط تخصیص و استفاده از شناسه شی (OID) پس از تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای اجرا ابلاغ شد. <BR>

وایمکس نیوز - شناسه شی یا Object Identifier) OID) یک روش کدگذاری استاندارد بین‌المللی برای تمایز بین اشیاء در فضای ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با همکاری سازمان جهانی استاندارد (ISO) و اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) تعیین شده است.

این ضوابط برای تعیین شرایط تخصیص شناسه شی در کشور تصویب شده و براساس درخواست اتحادیه جهانی مخابرات مبنی بر معرفی نهاد ملی ثبت بین‌المللی شناسه شی در کشور، تفاهم نامه‌ای بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به امضاء رسید که طبق آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان متولی رسمی و مرجع تخصیص شناسه شی در ایران معرفی شده است.
براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، بررسی درخواست متقاضی برای دریافت و یا حذف شناسه شی منوط به ارایه و ارسال مستندات و مدارک معتبر به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
اختصاص شناسه به متقاضیان منوط به احراز شرایط مطابق با دستورالعمل اجرایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواهد بود و براساس این مصوبه دارنده شناسه باید تمامی زیرشاخه‌های شناسه واگذار شده را در پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانی www.oid-info.org.ir یا www.oid-info.ir پس از ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی ثبت کند.
ایجاد این پایگاه اطلاع‌رسانی، راهبری و نگهداری اطلاعات آن براساس مصوبه مذکور به عهده سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو