یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

زیر ساخت هشدار داد:

تماس با 20 کشور گران شده است، مردم تعرفه ها را بررسی کنند

 پورنگ نيا

سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹:۰۰


عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه نزدیک به 17 کشور مکالمات‌شان ارزان شده،‌ گفت: نزدیک به 20 کشور هم مکالمات‌شان نسبت به گذشته افزایش داشته و مشترکان تلفن ثابت مراقب هزینه تماس‌های خود باشند.

وایمکس نیوز- احمد پورنگ نیا با بیان این مطلب افزود: به عنوان مثال تاکنون تعرفه تماس با دانمارک در تلفن ثابت و همراه 157 تومان بوده که پس از اعمال تغییرات هزینه تماس با تلفن ثابت این کشور 38 تومان و تعرفه تماس با موبایل 240 تومان شده است.
وی گفت: ‌تا پیش از این شرکت زیرساخت در تعرفه مکالمات بین‌الملل تعرفه یکسان بابت تمام کشورها از مشترکان دریافت می‌کرد و این در حالی بود که هزینه مکالمات برای برخی از کشورها خیلی بیشتر از مبلغ دریافتی از مشترکان بود و این هزینه از محل سایر کشورها که تعرفه کمتری داشتند جبران می‌شد.
وی بیان کرد: برهمین اساس تصمیم گرفته شد تا مبلغ برخی از کشورها که پایین است کاهش پیدا کند و مابقی کشورها از مشترکان همان مبلغ واقعی دریافت شود که در صورت تمایل مشترک می‌تواند از تلفن اینترنتی در تماس با این دسته از کشورها استفاده کند.
وی در پاسخ به این سوال که با پایین آمدن تعرفه‌ها عملا مزیت رقابتی شرکت‌های پیمانکار دارای مجوز چه از شرکت زیرساخت و آن دسته از شرکت‌هایی که در این بخش از رگولاتوری مجوز داشتند از بین می‌رود، تکلیف ادامه کار آنها چه می‌شود، گفت:‌ در این باره اطلاعات کاملی ندارم ولی به نظرم راه‌حل‌هایی نیز برای این دسته از شرکت‌ها وجود دارد.
عضو هیات مدیره زیرساخت بیان کرد: براساس مصوبه سازمان رگولاتوری این شرکت‌ها از هر دقیقه مکالمه باید 10 تومان به زیرساخت پرداخت می‌کردند که در حال حاضر می‌توانند با مذاکره با رگولاتوری برای کاهش هزینه‌های خود اقدام به پایین آوردن این تعرفه کنند، هر چند که ما معتقدیم با همین تعرفه آنها باز هم می‌توانند در این بازار کار کنند.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا زیرساخت به واسطه استفاده از فناوری VOIP توانسته قیمت مکالمات بین‌الملل را کاهش دهد، گفت: به هیچ وجه چنین چیزی نیست و ارتباطات کاملا از طریق شبکه TDM منتقل می‌شود.
وی افزود: ‌شرکت زیرساخت به منظور ارتقای ظرفیت شبکه بین‌الملل به جای توسعه در لب مرز اقدام به راه‌اندازی 2 هزار کانال در لندن با استفاده از کابل زیردریایی کرده که به زودی در فرانکفورت نیز اقدام به راه‌اندازی 2 هزار کانال جدید خواهیم کرد.
پورنگ نیا گفت: مشترکان تلفن ثابت حتما قبل از تماس با کشورهای مقصد به جدول تعرفه‌های جدید که در سایت شرکت ارتباطات زیرساخت گذاشته خواهد شد مراجعه کنند تا در تماس با کشورهای مقصد به اشتباه هزینه‌های خود را افزایش ندهند.

قطعی‌های اینترنت ربطی به زیرساخت ندارد
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌و‌گو با وایمکس نیوز گفت: با توجه به اینکه اینترنت کشور از مسیرهای متفاوتی تامین می‌شود علت قطعی‌های اینترنت نمی‌تواند از زیرساخت باشد. پورنگ نیا عنوان کرد: شرکت زیرساخت از مسیرهای مختلفی اینترنت را وارد کشور می‌کند، بنابراین اگر هم اینترنت از یکی از این مسیرها قطع شود آن را از مسیر دیگری جبران می‌کنیم.
وی افزود: تفاوت زمان حال با گذشته نیز در همین است؛ در گذشته اگر کابلی قطع می‌شد به طور کل اینترنت کشور قطع می‌شد ولی الان به دلیل وجود مسیرهای پشتیبان دیگر چنین شرایطی پیش نمی‌آید.
وی در پاسخ به این سوال که اگر آنچه می‌گویید درست باشد، چرا گاهی اینترنت PAPها، وایمکسی‌ها و مخابرات همگی با هم دچار اختلال می‌شود، گفت: حداقل می‌توان گفت که علت زیرساخت نیست مگر آنکه تمامی راه‌های اینترنتی زیرساخت با همدیگر قطع شود.
وی افزود: قطع شدن یک مسیر از زیرساخت منجر به کندی اینترنت خواهد شد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو