دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان:

شکایتی از مشترکان وایمکس به رگولاتوری ارایه نشده است

اصغريان

جمعه ۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲:۰۰


به گفته مدیرکل نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در هفته‌های اخیر شکایتی در خصوص سرویس وایمکس ارایه شده توسط اپراتورها نداشته‌ایم.

وایمکس نیوز - علیرضا اصغریان در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر نظارت روی تمامی سرویس های ارتباطی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در حال حاضر هر شکایتی از کاربران سرویس های ارتباطی وجود داشته است رسیدگی شده و در رابطه به سرویس فروخته شده وایمکس شکایتی از مشترکان به رگولاتوری اعلام نشده است.
وی با بیان اینکه کاربران سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات باید در مرحله نخست شکایت خود را از سرویس و نحوه سرویس دهی به اپراتور موردنظر ارجاع دهند، گفت: مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و درج شکایت باید در مرحله بعدی قرار گیرد که کاربر از اپراتور موردنظر پاسخ مناسب و موثر را دریافت نکرده باشد.
وی با اشاره به کنترل دفتر نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات رگولاتوری از طریق بازرسی‌های از راه نزدیک و سیستم دسترسی آنلاین بر فعالیت اپراتورهای ارتباطی، در مورد وضعیت فعلی سرویس وایمکس و نحوه نظارت بر اپراتورهای این سرویس گفت: در بحث وایمکس آنچه مشخص است و باید از سوی اپراتورهای این سرویس رعایت شود مبادله SLA با مشترکان است که اگر اپراتورها از این وظیفه عدول کنند باید خسارت آن را بپردازند.
اصغریان با تاکید براینکه در سیستم نظارت آنلاین تمامی جزییات سرویس ها و سرویس دهنده ها واضح و مشخص است، ادامه داد: در صورت بروز قطعی مربوط به شبکه، اپراتور ملزم به جبران خسارت است و برخی مواقع نیز قطعی اینترنت می تواند از زیرساخت، مخابرات و حتی شرکت های ارایه دهنده سرویس نیز باشد که در هر صورت سرویس نظارت آنلاین رگولاتوری بر آن نظارت خواهد داشت.
مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان اینکه هدفمان این است که هر کاربر روزی ناظر بر سرویس خود شود از وجود 260 هزار کاربر اینترنت پرسرعت بی سیم – وایمکس – و 1.5 میلیون کاربر ADSL در کشور خبرداد و گفت: رگولاتوری کنترل خود را بر سرویس دهنده‌ها انجام می‌دهد اما انتظار می رود کاربران نیز به عنوان ناظر بر سرویس دریافتی خود، از حق و حقوق خود آگاه باشند و آن را مطالبه کنند.
وی با تاکید بر اینکه این امر مستلزم افزایش آگاهی و اطلاع کاربران از چگونگی سرویس و مسایل فنی است، افزود: کاربران سرویس های اینترنتی باید دانش چک کردن سرویس خود را داشته باشند و به این ترتیب در مورد کیفیت سرویس دریافتی خود اطلاع حاصل کنند.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو