شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پروژه کابل فيبرنوري زيردريايي خليج‌فارس رو به اتمام است

خليج فارس

چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱:۰۰


مدير پروژه کابل فيبر نوري زيردريايي منطقه خليج فارس GBI از مراحل پاياني اين پروژه خبر داد و اعلام کرد: اين پروژه مي تواند تاثير چشمگيري در ارتباطات پهناي باند ايران به وجود آورد.

وايمکس نيوز - احمد ملکي درگفت و گو با خبرنگار ما با بيان اين مطلب گفت: شبکه کابل بين المللي GBI قرار است اتصال ايران را به هند و خاور دور و از مسير شرق و غرب به اروپا از طريق فيبرنوري زيردريايي با ظرفيت بالا برقرار کند.
به گفته وي اين قرارداد همکاري ميان دو شرکت ارتباطات زيرساخت ايران و Gulf Bridge به مدت 25 سال منعقد شده است.
وي افزود: کشورهاي حوزه خليج فارس از جمله قطر و بحرين در اين پروژه حضور دارند و اين کشورها نيز کابل هايي را براي اجراي اين پروژه کشيده اند.
Gulf Bridgeاپراتور راه اندازي کابل زيردريايي منطقه خليج فارس است که براي اتصال کامل منطقه خليج فارس به تمامي جهان بر بستر يک زيرساخت کابلي مطمئن با شرکت ارتباطات زيرساخت ايران براي مدت 25 سال قرارداد همکاري امضا کرده است.
اين پروژه به صورت کنسرسيومي در قطر تشکيل شده که براساس آن شبکه کابلي ايجاد شود تا تمامي کشورهاي خليج فارس را به هم وصل کرده و بعد از عبور از تنگه هرمز و اتصال به عمان به شبکه هاي کابلي دنيا متصل شود. يک سر اين شبکه از خليج فارس رد شده به هند و يک سر ديگر آن با عبور از درياي سرخ به اروپا وصل مي شود. همچنين با اين پروژه امکان ارتباط ايران با بسياري از کشورهاي آسياي مرکزي همچون پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، آذربايجان و ارمنستان تسهيل خواهد شد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو