یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

یک کارشناس مخابرات:

نقش و اهمیت برگزاری تلکام در صنعت مخابرات کشور مثبت است

نمايشگاه

شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۲:۰۰


تلکام ما هم با الکامپ ما از بسیاری لحاظ، همخوانی دارد. هرآنچه در مورد نقش الکامپ مطرح است، برای نقش تلکام هم صادق است. <BR>

وایمکس نیوز- عباس پورخصالیان، کارشناس مخابرات در گفت‌و‌گو با ستاد خبری نمایشگاه تلکام با بیان این مطلب گفت:‌ هر نمایشگاهی، یک رسانه است، به قول مخابراتی‌ها نمایشگاه یک «رسانه عرضه داشت» یا Persentation Media است. پس نقش و اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های ICT نخست عرضه داشت دستاوردهای اخیر این صنعت است، ولی مهم‌تر از عرضه داشت دستاوردهای اخیر این صنعت، عرضه داشت دستاوردهای آتی این صنعت است.
وی افزود: به عقیده من، نمایشگاه، وقتی موفقیت‌آمیز است که بتواند به بازدیدکننده، القا کند که کجای کار است. آیا از قافله عقب است یا نه؟ و اگر عقب است - که معمولاً عقبیم و این عقب ماندن‌مان هم عمدتاً به دلیل پیشرفت نفس‌گیر فناوری است- پس دست کم در جریان قرار بگیرد و ببیند چه کار می‌تواند بکند تا عملاً به قافله برسد.
پورخصالیان در ادامه با اشاره به نمایشگاه تلکام افزود: نمایشگاه تلکام از بابت جایگاه و نقشی که در حوزه ICT دارد مانند نمایشگاه الکامپ است با دو تفاوت، یکی از این تفاوت‌ها در استخواندارتر بودن بازار سنتی مخابرات نسبت به بازار جوان و بی‌رمق «آی‌تی» در کشور است و دیگری رقابتی است که به تازگی در میان دو قطب بازار خدمات همراه در کشور ما تجربه می‌شود، رقابتی که باعث سروصدای زیادی در نمایشگاه می‌شود که آن هم بسیار آزاردهنده و «ضدنمایشگاهی» است، رقابتی با پس زمینه رفاقت یعنی رقابتی که هنوز سالم نیست چون رقابت سالم، ناظر سالم می‌طلبد.
پورخصالیان در ادامه افزود: ولی این مشکلات، با بروز و ظهورشان در نمایشگاه، یک قدم به حلشان نزدیک‌تر می‌شوند پس در مجموع نقش و اهمیت برگزاری نمایشگاه تلکام در صنعت مخابرات را هم، مثبت ارزیابی می‌کنم.
این کارشناس مخابرات در ادامه افزود: شاید کسانی، از نگاه ارزشی- انتقادی، به این نتیجه برسند که نمایشگاه تلکام ما، اُفت کرده است، زیرا انتظارات ما به طور کلی، بالا رفته است و وقتی که نمایشگاه‌های همسایگان‌مان را نگاه می‌کنیم، احساس حقارت به ما دست می‌دهد. ولی اگر «خواب در بستر تحریم» را بیاد بیاوریم به این نتیجه می‌رسیم که دوره‌های قبلی نمایشگاه تلکام از موفقیت برخوردار بوده اما دوره کنونی هم با احتساب مشکلات درونی و پیرامونی‌اش، به صرف برپایی نمایشگاه، نمایش یک نوع موفقیت است.
گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (ایران تلکام) از تاریخ 22 لغایت 25 آبان ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو