یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

با وجود فشارهای اعمال شده؛

ام.تی.ان از ایران خارج نمی‌شود

mtn

شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹:۰۰


شرکت مخابراتی "MTN" پس از آن که هدف اعمال فشار یک گروه با نفوذ آمریکایی برای خروج از ایران قرار گرفت اعلام کرد که از رابطه با ایران عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: شرکت MTN که بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی آفریقای جنوبی است، 49 درصد از سهام دومین اپراتور بزرگ تلفن همراه ایران را در اختیار دارد.

گروه "اتحاد علیه ایران هسته‌یی" یک گروه با نفوذ آمریکایی است که درصدد خارج کردن شرکت‌های خارجی از ایران است و این اقدام اخیر پس از تحریم‌های جدید آمریکا و اروپا علیه ایران انجام می‌گیرد.

این گروه در نامه‌ای به سیفیسو دابنگاوا، مدیر اجرایی MTN با ادعای آن که اقدامات MTN ایران به نقض حقوق بشر منجر شده است خروج این شرکت از ایران را خواستار شد.

با این حال سخنگوی MTN روز جمعه گفت که این شرکت به بررسی وقایع در ایران ادامه می‌دهد اما روابطش یک رابطه عادی تجاری است.

اداره روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی اعلام کرد که دولت آفریقای جنوبی در حال بحث درباره موضعش در قبال تحریم‌های اعمال شده علیه ایران است.

این کشور حدود یک چهارم نفت خام مورد نیاز خود را از ایران وارد می‌کند.

دینا پوله، وزیر ارتباطات آفریقای جنوبی در روزهای گذشته اعلام کرد که شرکت MTN را برای خروج از ایران تحت فشار نخواهد گذاشت حتی در صورتی که کشورهای اروپایی یا آمریکایی این شرکت را تحت فشار گذارند.

در عین حال شرکت "ساسول" بزرگ‌ترین تولید کننده سوخت مایع در آفریقای جنوبی اعلام کرده است که منابع نفتی خود را متنوع خواهد کرد و در حال خروج سهام 50 درصد‌ی‌اش از یک پروژه 900 میلیون دلاری در بخش پتروشیمی ایران است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو