شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مهمترین مزیت وایمکس موبیلیتی بودن آن است

تیک نیوز

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰:۰۰


یک کارشناس در خصوص ممنوعیت موبیلیتی در فناوری وایمکس گفت: یکی از مزایای اینترنت وایمکس، موبیلیتی بودن آن است و این در حالی است که این موضوع ممنوع شده است.

وایمکس نیوز - رضا امیری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: عنوان شده که ارایه مجوز موبیلیتی به اپراتورهای وایمکس به نظر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آینده بستگی خواهد داشت چون به دلیل حفاظت از اپراتور سوم تلفن همراه و موارد حفاظتی که در این رابطه وجود دارد، اجازه موبیلیتی به اپراتورهای وایمکس داده نشده است.
وی افزود: اگر پروانه وایمکس داده می‌شود این پروانه نباید فعالیت شرکت‌ها را در حوزه‌ای محدود کند چون کشور ما در مقایسه با دیگر کشورها در این حوزه عقب مانده است و اگر این روند ادامه یابد این وضعیت بدتر می‌شود.
امیری با بیان اینکه وایمکس نخستین فناوری بی‌سیم باند وسیع پذیرفته شده از نظر جهانی است که اساسا براساس ساختار تمام IP طراحی شده و سرعتی فراتر از 10 مگابیت در ثانیه دارد، گفت: در واقع می‌توان گفت که وایمکس سیستم ارتباطی و دیجیتالی بی‌سیم است که به‌عنوان پروتکل 802/16 شناخته شده و جایگزینی مناسب برای شبکه‌های بی‌سیم نواحی شهری محسوب و امکان دستیابی به بی‌سیم باند پهن را فراهم می‌سازد.
وی بیان کرد: این سرویس در سال 2001 میلادی، با هدف انتقال داده به صورت بی‌سیم معرفی شده و فناوری آن شباهت‌های زیادی به وای فای دارد، اما امنیت، سرعت انتقال و گستره پوشش آن از وای فای بیشتر است.
این کارشناس ادامه داد: وایمکس همچنین پهنای باند میانگینMbps 70 و در بهترین حالت Mbps 286 را پشتیبانی می‌کند و مشترکی که از سرویس پهن باند وایمکس استفاده می‌کند، ماژولی را که قابلیت استفاده توسط دستگاهی مانند لپ‌تاپ یا دستگاهی که فرستنده - گیرنده دارد، دریافت می‌کند و مشترک می‌تواند با سرعتی بین صفر تا 60 کیلومتر در ساعت بدون کاهش کارآیی حرکت داشته باشد.
وی گفت: همچنین وایمکس امکان ارایه سرویس‌های ثابت، جابه‌جایی‌پذیری، پرتابل و سیار و بهینه را در برابر پدیده‌ انتشار چند مسیری را دارا است که این موارد از جمله خصوصیات‌ وایمکس محسوب می‌شود.
به گفته او در حال حاضر ‌این فناوری به عنوان گزینه ارزان‌تر نسبت به سایر گزینه‌های موجود ارتباطی در کشورهای در حال توسعه، به منظور راه اندازی شبکه‌های اینترنت پر سرعت مطرح شده است، البته ارزان بودن آن شاید در قیمت پهنای باندش ملموس نباشد، اما به دلیل سهولت در دسترسی به آن به خصوص در مناطقی که به واسطه خطوط PCM یا کافوهای فیبر نوری امکان دریافت خدمات اینترنت پرسرعت را ندارند، بیشتر می‌تواند مورد استقبال قرار گیرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو