جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سازمان تنظیم مقررات:

مقررات رومینگ بین اپراتورهای داخلی در حال نهایی شدن است

سبوحي

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱:۰۰


معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ‌گفت: موضوع رومینگ بین اپراتورهای داخل کشوریکی از مباحث مهم است به این معنی که اپراتورهایی که معمولا شبکه گسترده‌ای دارند این امکان را فراهم کنند که اپراتور جدید به جای شبکه‌سازی از شبکه‌های آن‌ها استفاده کند.

وایمکس نیوز - لطف‌الله سبوحی، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: با استفاده هر اپراتوری از شبکه اپراتور دیگر طبیعتا باید هزینه آن را به اپراتور مربوطه پرداخت کند چون در خیلی از نقاط روستایی و کم جمعیت امکانات BTSها برای اپراتورها خالی است، بنابراین چه اشکالی دارد که این امکانات در اختیار اپراتور جدید نیز قرار گیرد.
وی افزود: مقررات این موضوع در حال نهایی شدن است و با خود اپراتورها نیز در این رابطه جلسات مختلفی گذاشتیم که نتایج خوبی هم به دنبال داشته است.
وی بیان کرد: در صورت توافق نهایی این امکان فراهم می شود که مشترکان با حفظ شماره خود در شبکه اپراتورها جابه‌جا شوند.
وی گفت:‌ رومینگ داخلی در شبکه‌هایی که اپراتورها شماره‌های یکنواختی دارند کارایی لازم را دارد که در حال حاضر ساختار نامبرینگ اپراتور اول یکنواخت نیست که این موضوع از نظر فنی در دست بررسی است.
سبوحی افزود: با این توصیفات اجرای این طرح در شبکه اپراتور اول یک مقدار پیچیده‌تر است ولی بین اپراتور دوم و سوم که قرار است شبکه فلت داشته باشد، خیلی راحت‌تر می‌توان این طرح را اجرایی کرد البته امیدواریم اپراتوراول نیز به این سمت برود که سیستم نامبرینگ خود را فلت کند.
وی همچنین در مورد سرویس وایمکس گفت: در حال حاضر مقداری قیمت تجهیزات و تعرفه‌های وایمکس بالاست و شاید هنوز مردم اعتماد به سیستم وایرلس ندارند بنابراین باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شده و اپراتورهای فعال در این زمینه با بالا بردن کیفیت، مشتریان بیشتری جذب کنند که با افزایش تقاضا طبیعتا می‌توانیم تعرفه‌ها را کاهش دهیم و در این صورت خود به‌خود وضعیت بازار بهتر می‌شود.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو