یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

شبکه‌ی رایانه‌ای بی‌سیم داغ‌ترین بازار شبکه‌های شرکتی را دارد

WLAN

سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵:۰۰


طبق گزارش گروه تحقیقاتی اینفونتیکس(Infonetics) ارزش بازار جهانی تجهیزات شبکه‌های رایانه‌ای بی‌سیم(WLAN) در سه ماهه‌ی چهارم سال 2011 به 893 میلیون دلار رسید که 1 درصد از سه ماهه‌ی سوم سال 2011 بیش‌تر است.

وایمکس نیوز - در ضمن سال پیش، تقاضای فروش تجهیزات WLAN در سراسر مناطق مهم جهان متوازن بود و در همه جا بیش از 20 درصد رشد سالانه داشت.
داده‌های فروش تجهیزات شبکه‌سازی شرکتی در سال 2011 به وضوح نشان‌گر آن است که شرکت‌ها در تکاپوی ارتقاء دادن زیرساخت‌ها به منظور همپایی با موج اتصال افزاره‌های بی‌سیم به شبکه‌های‌شان هستند. البته هنوز حجم زیادی از هزینه‌کردها به سوییچ‌های اترنت سیمی اختصاص دارد و تا مدتی نیز این چنین باقی خواهد ماند اما رشد فروش تجهیزات شبکه‌سازی بی‌سیم نیز در سال 2011 به بیش از 24 درصد رسید در حالی که فروش سوییچ‌های اترنت رشدی نداشت.
با توجه به سهم فزاینده‌ی تجهیزات بی‌سیم از هزینه‌کردها، سازندگان تجهیزات باید راهبرد بی‌سیمی تدوین‌شده‌ای داشته باشند تا از پس از پاسخ دادن به نیازهای رو به رشد مشتریان برآیند.
پیش‌بینی کرده‌اند که آهنگ رشد سرسام‌آور بازار WLAN رو به کندی بگذارد که عمدتاً ناشی از کاهش قیمت‌ها است اما این رشد در سال 2015 و با رواج فناوری802.11ac دوباره اوج خواهد گرفت.
شرکت سیسکو که پیشتاز بازار است در سال 2011 دچار فشار رقابتی شدیدی شد و این شامل بازار WLAN هم می‌شد اما سیسکو همچنان پیشتازی 50 درصدی خود را حفظ کرده است. شرکت آروبا(Aruba) نیز که در WLAN تخصص دارد توانست در سال 2011 جایگاه دومی خود را تثبیت کند. اچ‌پی و موتورولا نیز همچنان برای تکیه زدن بر جایگاه سوم با هم رقابت دارند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو