شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

جزئيات افزايش نرخ مکالمات تلفن ثابت/ محاسبه نرخ جديد در قبوض مشترکان

سيدهاشمي

دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳:۰۰


رئيس هيات مديره شرکت مخابرات ايران از افزايش نرخ پايه هر پالس مکالمه با تلفن ثابت در کل کشور خبر داد و گفت: نرخ هاي جديد از ابتداي اسفندماه 90 در قبوض مشترکان اعمال و محاسبه مي شود.

سيد مصطفي سيدهاشمي در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شفاف سازي افزايش نرخ مکالمات تلفن ثابت براي مشترکان در کل کشور اظهار داشت: تعرفه تلفن ثابت که تاکنون براي هر پالس مکالمه مبلغ 44.7 ريال بود هم اکنون به 51.03 ريال رسيده است که اين تغيير قيمت براساس ابلاغيه شوراي رقابت و هماهنگي با مسئولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات انجام گرفته است.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا منظور از هماهنگي با مسئولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، هماهنگي با سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به عنوان نهاد تعرفه گذار در اين بخش است، تصريح کرد: در اين تعرفه گذاري و افزايش نرخ تلاش شده است که نظر وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دراجراي اين قيمتگذاري ها اعمال شود.
 
سيدهاشمي با تاکيد براينکه هم اکنون تعرفه هاي جديد براي مشترکان تلفن ثابت در حال محاسبه است، تاکيد کرد: نرخ هاي جديد از ابتداي اسفندماه در قبوض مشترکان اعمال و محاسبه مي شود.
 
وي تغيير نرخ مکالمات تلفن ثابت را براي هر پالس مکالمه مربوط به تمامي تماس هايي عنوان کرد که از تلفن ثابت گرفته مي شود و تفاوتي ندارد که اين پالس مکالمه مربوط به تلفن بين شهري و موبايل و يا تلفن بين الملل باشد و گفت: تعرفه تعيين شده مربوط به نرخ پايه مکالمه با تلفن ثابت به ازاي هر پالس است که افزايش حدود 2 ريال به ازاي هر دقيقه مکالمه را شامل مي شود.
 
رئيس هيات مديره شرکت مخابرات ايران تاکيد کرد که اين نرخ پايه براساس مصوبه شوراي رقابت و جلب نظر وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در صورتحساب مشترکان اعمال مي شود.
 
به گزارش مهر، شوراي رقابت در مصوبه 65 و 66 خود در آبان ماه 90 افزايش 12 درصدي نرخ مکالمات تلفن ثابت را تعيين و اعلام کرد که اين نرخ جديد پالس مکالمات از اول دي ماه بايد در قبوض مشترکان تلفن ثابت اعمال شود.
 
اواسط فروردين ماه امسال نيز مديرعامل شرکت مخابرات ايران از تغيير نرخ مکالمات تلفن ثابت به همراه اول در برخي مناطق خاص در راستاي اجراي طرح يکسان سازي کدهاي استاني خبرداد و به مهر گفت که اين افزايش نرخ مکالمات تحت هماهنگي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي انجام شده است؛ اما حسن رضواني معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تاکيد کرد که هيچ هماهنگي در اين زمينه با سازمان تنظيم مقررات صورت نگرفته است.
 
متوسط استفاده ايرانيها از تلفن در هر دوره حدود 13 هزار تومان است و تعرفه هاي تلفن ثابت در کشور نيز حدود 7 سال بود که تغييري نکرده بود.
 
شرکت مخابرات ايران حدود 25 ميليون مشترک تلفن ثابت دارد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو