مديرکل نظارت رگولاتوري گفت: شرکتهايي که تاکنون پيامک تبليغاتي مي فرستادند از وزارت ارشاد مجوز داشتند، اما براي اطمينان از سلامت محتوا، رگولاتوري بار ديگر اين شرکتها را موظف به اخذ تاييديه از وزارت ارشاد کرده است.
غلامرضا داداش زاده در گفتوگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، اظهار داشت: شرکتهاي همکار همراه اول و ايرانسل که محتوا و پيامک تبليغاتي ارسال ميکنند، در گذشته از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز داشتند.
مدير کل دفتر نظارت بر سرويسهاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي افزود: اخيرا و پس از منع ارسال بي اجازه پيامکهاي تبليغاتي، عليرغم داشتن مجوز، رگولاتوري بار ديگر اپراتورهاي تلفن همراه را ملزم کرده که بايد دوباره شرکتهاي همکار آنها از وزارت فرهنگ مجوز بگيرند.
داداش زاده گفت: به اين ترتيب اپراتورهاي تلفن همراه موظف شدهاند از صلاحيت شرکتهاي همکار خود مطمئن شوند.
وي تاکيد کرد: اين اقدام به منظور ايجاد اطمينان خاطر کامل از سالم بودن محتواهايي است که در پوششهاي مختلف تبليغاتي، روي گوشيهاي تلفن همراه مشترکان ارسال ميشود.