یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تشديد برخورد با جرايم اينترنتي؛

کافي‌نت‌ها دقت کنند/ کليک‌دزدها مجازات مي‌شوند

مجازات اينترنتي

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳:۰۰


وب‌سايت‌هاي کليک‌دزد، متخلفان شبکه‌هاي اجتماعي، کافي‌نت‌هاي متخلف، گرداننده‌هاي سايت غيراخلاقي، باندهاي هک موبايل از جمله متخلفان اينترنتي و موبايلي کشور هستند که ازاين پس با برخوردهاي جدي‌تر پليس امنيت اخلاقي مواجه خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس پليس امنيت اخلاقي ناجا از برخورد با متخلفان جرايم سايبري خبر داده و گفته است: قبول داريم که گاه در سطح کشور متخلفان اينترنتي فعاليت‌هايي کرده و از طريق اينترنت به جذب افراد اقدام مي‌کنند. به عنوان مثال برخي از اين سايت‌ها از افراد 30 هزار تومان دريافت و ازطريق اينترنت براي اين افراد بليت پارتي صادر مي‌کردند که خوشبختانه اين عده چندي پيش شناسايي و گروه آنها منهدم شد.

برخورد با سايت‌هاي مفسد فضاي مجازي هم از ديگر مواردي است که توسط پليس امنيت اخلاقي در دستور کار قرار گرفته است.

براساس اعلام مقامات انتظامي کشور از اين پس وب سايت‌هايي که به کليک دزدي اقدام کنند به يک تا سه سال حبس و پرداخت جزاي نقدي محکوم خواهند شد .همچنين متخلفان شبکه‌هاي اجتماعي با برخورد پليس فتا مواجه مي‌شوند و با افرادي که به ارسال پيامک‌هاي غيراخلاقي و تبليغات غيرمجاز مي‌پردازند نيز براساس قوانين برخورد خواهد شد.

اما از اين پس کافي‌نت‌ها هم بايد دقت باشند چرا که پليس فتا با کافي‌نت‌هاي متخلفي که از فيلترشکن استفاده مي‌کنند نيز برخورد خواهد کرد. گرداندگان سايت‌هاي غير اخلاقي نيز مانند گذشته با برخورد معاونت اجتماعي پليس فتا مواجه خواهند شد.

همچنين بر اساس اعلام مقامات انتظامي کشور از اين پس برخورد با هکرهاي موبايل و باندهايي که به هک موبايل مي‌پردازند نيز همچون گذشته در دستور کار قرار دارد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو