یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

وزير ارتباطات عنوان کرد:

ارايه بيش از1400 خدمت در بخش دولتي و غيردولتي به صورت الکترونيکي

بانکداري الکترونيکي

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵:۰۰


از محل اعتبارات سومين سفر رياست جمهوري با اعتبار مصوب27 ميليارد ريال کلنگ احداث پروژه بزرگ تجزيه مبادلات پست استان گيلان با حضور وزير ارتباطات و فناوري و استاندار گيلان به زمين زده شد.

مهندس رضا تقي‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه گيلان، در مراسم کلنگ‌زني پروژه بزرگ تجزيه و مبادلات پست گيلان، اظهار کرد: با کلنگي که امروز در گيلان به زمين زده شد، به جرات مي‌توانيم بگوييم صد در صد مصوبات سفر رياست جمهوري در زمينه فناوري و اطلاعات تحقق يافته است.

 

وي ادامه داد: دولت الکترونيک يک جريان بي‌انتهاست و همان طور که جريان فيزيکي بشر جريان دارد، روز به روز اين خدمات نيز در فضاي مجازي و بر روي شبکه بيشتر مي‌شود و ما امروز بحث برروي اقتصاد دانش بنياد و اقتصاد ديجيتال داريم و اين يعني که بسياري از مسائل مي‌تواند در فضاي جديد به نحو ديگري تعريف شود و باعث بهره وري و رشد توسعه اقتصادي در همه عرصه‌ها باشد.

نقي‌زاده متذکر شد: در کشور ما نيز دولت دهم به عنوان اولين دولت الکترونيکي اسم گرفته است و ما امروز در بسياري از استانها بيش از 1400 خدمت را در بخش دولتي و بخش عمومي غيردولتي به صورت الکترونيکي در حال ارائه به مردم هستيم.

 

وزير فناوري و اطلاعات گفت: در استان گيلان نيز در راستاي به روز نمودن و استفاده از فناوري اطلاعات گامهاي بسيار خوبي برداشته شده است و در صحبتهايي که با استاندار گيلان داشته ايم وزارت فناوري و اطلاعات کمک خواهد کرد به زير ساختهاي دولت الکترونيک در استان تا به زودي شاهد شکل دان داده هاي استاني باشيم و همينطور نرم افزار هاي پايه را در استان داشته باشيم و در سال آينده استان گيلان را در کنار برترين ها و اولين ها در جشنواره اطلاعات و فناوري ببينيم.

وي در خصوص پهناي باند اينترنت هم افزود: استان 4 استي وان پهناي باند دارد که در سالهاي اخير افزايش قابل ملاحظه اي در پهناي باند را شاهد بوده ايم ولي اکنون اشباح شده و در خواست جديدي براي افزايش باند در اين استان وجود دارد.

وي در پايان خاطر نشان کرد : ساختمان جديد و مکانيزه پست که امروز کلنگ احداث آن به زمين زده شد اميدواريم در کمتر از 18 ماه شاهد افتتاح آن باشيم زيرا خدمات جديدي مانند پست لجستيک و ساير خدماتي که پست مي تواند جدا از جابه جايي نامه انجام دهد در اين مرکز اين خدمات به مردم عرضه مي شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو