شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رييس پليس فتاي استان زنجان خبرداد؛

دستگيري عامل اخلال در سيستم مخابراتي

پليس فتا

پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷:۰۰


رييس پليس فتاي استان زنجان از دستگيري عامل اخلال در سيستم مخابراتي خبرداد.

 سرهنگ اميري در اين باره گفت: در جريان رصد و پايش سايت‌هاي اينترنتي براي شناسايي سايت‌هاي مجرمانه و کاهش جرايم و تخلفات در فضاي مجازي، کارشناسان سايتي را شناسايي کرده که اين سايت امکان ارسال پيامک از هر شماره‌اي (حتي شماره‌هايي که وجود خارجي نداشت) را فراهم مي‌کرد.

وي با بيان اينکه در بررسي‌هاي مشخص شد که مديريت سايت را شخصي در حوزه استحفاظي استان زنجان بر عهده دارد. گفت: به لحاظ اينکه احتمال سوء‌استفاده و کلاهبرداري از شرايط فراهم شده در اين سايت متصور بوده و از طرفي ارسال پيامک با اين شرايط نوعي اخلال در سيستم‌هاي مخابراتي بود . مأموران اقدامات خود را براي شناسايي و دستگيري مديريت سايت آغاز کرده و سرانجام وي را دستگير کردند.

رييس پليس فتاي استان زنجان افزود: متهم در مواجهه با ادله ديجيتال موجود اعتراف کرد که مرکز ارسال پيامک‌هاي اين سايت در کشوري ديگر است و پيام‌هاي ارسالي از سايت وي به سايت ديگري ارسال و از آن طريق به شماره طرف مقابل ارسال مي‌شود.

به گزارش ايسنا، معاونت اجتماعي پليس فتا ناجا در اين خصوص هشدار داد: دسترسي غيرمجاز و تخريب و اخلال به داده‌ها يا سيستم‌هاي رايانه‌اي يا مخابراتي و سرقت و کلاهبرداري مرتبط با آنها جرم تلقي شده و پليس با عاملان آن برخوردي قانوني و قاطع خواهد داشت.

منبع : ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو