یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

برای رقابت در اقتصاد دیجیتالی :

کشورهای آسیا به 1.1 تریلیون سرمایه‌گذاری در زیرساخت مخابرات نیاز دارند

infrastructure

سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵:۰۰


شرکت‌ آلکاتل-لوسنت از پیش‌قراولان جهانی نوآوری در فناوری ارتباطات و شبکه‌سازی اعلام کرد تا پایان دهه‌ی میلادی کنونی آسیا باید 1.1 تریلیون دلار در زیرساخت مخابرات سرمایه‌گذاری کند تا از قافله‌ی رقابت در اقتصادی دیجیتالی جانماند.

وایمکس نیوز - آلکاتل-لوسنت این برآورد را در هم‌اندیشی اقتصاد جهان در شرق آسیا در بانکوک اعلام کرد.
طی پنج سال گذشته 1.5 میلیارد نفر به مشترکین تلفن همراه آسیا افزوده شد و این در حالی است که هنوز 25 درصد آسیایی‌ها بدون داشتن خدمات پایه‌ی تلفن همراه زندگی می‌کنند. دولت‌ها و شرکت‌ها برای پرکردن این شکاف ،طی پنج سال آینده باید افزودن 1.3 میلیارد نفر دیگر را به مشترکین تلفن همراه اضافه کنند. در ضمن شرکت‌های آسیایی باید جواب‌گوی افزایش نیازهای ارتباطی و تراکم جمعیت در مراکز شهری باشند.
شمار ساکنان اکثر کلان شهرهای آسیا با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است. بزرگ‌ترین مهاجرت دست‌جمعی تاریخ بشر موجب این پدیده شده است و به زیرساخت ها، خدمات اجتماعی، مدارس و محیط زیست فشار وارد کرده است. برای پشتیبانی از رشد شهری و متصل کردن نواحی روستایی به اقتصاد جهان باید طرح فراخ‌باند ملی داشت. در آسیااقیانوسیه 12 طرح فراخ باند ملی وجود دارد که هدف از آن‌ها استطاعت‌پذیر کردن خدمات بی‌سیم و فراخ‌باند پرسرعت و دسترسی همه‌ی مردم به آن‌ها است. فراخ‌باند مردم را به اقتصاد دیجیتالی متصل می‌کند و خدمات بانکی،بهداشتی،آموزشی و تجاری را در دسترس قرار می دهد.
دامنه‌ی طرح‌های فراخ‌باند ملی متفاوت است. کشورهایی مانند سنگاپور و مالزی خدمات مخابراتی هم‌ارز معیارهای جهانی عرضه کرده‌اند و کشورهایی چون کامبوج، میانمار و ویتنام به لحاظ زیرساختی خیلی از آن‌ها عقب هستند.برای مثال در میانمار فقط 1.3 درصد مردم جزو مشترکین خدمات ارتباطات صوتی سیار هستند که در مقایسه با کشورهای همسایه لائوس(80درصد)، تایلند(111درصد) و مالزی(127درصد) خیلی کم است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو