دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزیر ارتباطات:

میزان اشعه در کشور کمتر از یک‌دهم استاندارد است

کرم پور

سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲:۰۰


معاون وزیر ارتباطات گفت: میزان اشعه در کشور زیر یک دهم استاندارد است که این کار با تأیید نمونه‌های محصولات مختلف حاصل شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، محمد کرم‌پور در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقاتی صنایع انفورماتیک، اظهار داشت: این آزمایشگاه یکی از آزمایشگاه‌های تأیید نمونه است و رگولاتوری به نیابت از وزارت ارتباطات براساس اساسنامه موظف است تأیید نمونه را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برقرار کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استاندارد برای جهانی شدن در دنیا پشت‌صحنه های اقتصادی و سیاسی بزرگی دارد؛ از این رو در مجمع WTCA امسال ایران به صورت جدی شرکت می‌کند.

وی افزود: یکی از حلقه‌های مهم زنجیره تولید ملی استانداردسازی است که ما با کمک سازمان ملی استاندارد ایران در حال اتصال حلقه‌های این زنجیره هستیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در حال حاضر آزمایشگاه‌های متعددی در چند دانشگاه ایجاد کرده‌ایم تا کسی که می‌خواهد تأیید نمونه بگیرد منتظر نوبت در یک آزمایشگاه نشود؛ همچنان که سال گذشته هزاران محصول با همکاری گمرک آزمایش شدند.

کرم‌پور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت وزیر بهداشت گفت: دکتر دستجردی می‌گویند موضوع اشعه را در کشور حل کرده‌ایم.

کرم‌پور ادامه داد: هم‌اکنون از میزان اشعه در کشور زیر یک دهم استاندارد است که این کار با تأیید نمونه‌های محصولات مختلف حاصل شده است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو