دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

درايران ،

زنان ومردان بهره يکساني از فناوري اطلاعات دارند

رگولاتوري

یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۰:۰۰


مدير سازمان هاي تخصصي بين المللي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي(رگولاتوري) گفت: ‌در کشور ما تفاوتي بين زنان و مردان در بهره مندي از فناوري اطلاعات و ارتباطات وجود ندارد.

عليرضا درويشي در مورد اقدامات اين سازمان درراستاي شعار سال 2012 اتحاديه جهاني مخابرات با عنوان 'زنان و دختران در فناوري اطلاعات و ارتباطات' گفت: در ايران شرايط برابري براي زنان و مردان در استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات(اي سي تي) حاکم است.

وي در مورد حضور زنان در عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات گفت: به‌عنوان نمونه بسياري از متخصصان سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي را زنان تشکيل مي دهند.

گفتني است که سال 2012 از سوي اتحاديه جهاني مخابرات به‌عنوان سال ' زنان و دختران در فناوري اطلاعات و ارتباطات '‌نام گذاري شده است و حمدون توره، ‌رييس اين اتحاديه از کشورهاي عضو درخواست کرده است همه‌ منابع متصور براي تضمين دسترسيِ زنان و دختران جامعه در سراسر جهان به فناوري اطلاعات و ارتباطات رابه کار ببرند، تا آنها مهارت اطلاعاتي و دانش لازم را کسب کنند، حقوق خود را بشناسند و از فرصت‌هاي ديجيتال موجود استفاده کنند.

همچنين رييس اين اتحاديه از رهبران سياسي، سياست‌گذاران، قانون‌گذاران، مجريان، صنعت و جوامع مدني درخواست کرده است تا سياست‌ها و خط‌ مشي‌ هايي را اتخاذ کنند که فرصت‌هاي آي.سي.تي را براي زنان و دختران تقويت کند.

شعار سال 2012 اتحاديه جهاني مخابرات مي‌تواند از طريق ايجاد فرصت‌ پيشرفت براي زنان متخصص در بالاترين سطوح تصميم‌گيري و همچنين ترغيب زنان جوانان‌تر به جستجوي شغل جديد در اين عرصه ايفاي نقش کند.

درويشي در ادامه در مورد فعاليت هاي سازمان رگولاتوري گفت: تهيه و انتشار گزارشات دوره اي از وضعيت و کيفيت ارايه خدمات پستي، مخابرات و فناوري اطلاعات در کشور با همکاري ساير واحدها و مقايسه تطبيقي آن در منطقه و جهان از فعاليت هاي اين سازمان است.

وي گفت: سازمان تنظيم مقررات نقطه تماس با مجامع جهاني و بين المللي در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات است.

درويشي گفت: ايران ارتباط خوبي با اتحاديه بين المللي مخابرات (ITU)، جامعه مخابراتي آسيا و اقيانوسيه (APT) و ساير سازمان هاي بين المللي و منطقه اي دارد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو