یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون وزير ICT به ايسنا خبر داد:

عملياتي شدن فاز اول پروژه موتور‌ جست‌وجوي بومي ايران

موتور جستجو

سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸:۰۰


پس از ماه‌ها گفت‌وگو و بحث بر سر نام نخستين موتور‌ جست‌وجوي بومي ايران، معاون وزير ICT اعلام کرد: فاز اول اين پروژه تا پايان سال جاري عملياتي خواهد شد و ما براي اين موتور جست‌وجو دنبال نامي هستيم که در ذهن‌ها بماند.

علي‌ حکيم‌جوادي در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به آخرين وضعيت موتور جست‌وجوي بومي اظهار کرد: براي اين موتور پيشنهاد‌هاي مختلفي به عنوان اسم مطرح شده و به هرحال نام آن به‌زودي اعلام خواهد شد. اما بايد توجه داشت که نام‌گذاري اين موتور جست‌وجو کمي سليقه‌اي است و ما فعلا خيلي دغدغه‌ي نام آن را نداريم.

مدير عامل سازمان ملي فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات درباره ساير طرح‌هاي ملي اين سازمان از جمله شبکه ملي اينترنت و يا اي‌ميل ملي نيز توضيح داد: زياد با اين‌که پسوند ملي را به موضوعات مختلف الحاق کنيم، موافق نيستم. در زمينه‌ي اينترنت هم از ابتدا عنوان شبکه‌ي ملي اطلاعات را مطرح کرديم، چرا که اين عنوان به لحاظ علمي و واقعي قابل قبول‌تر است. اکنون پروژه‌هاي مختلفي مانند موتور جست‌وجوي بومي و يا اي‌ميل ايراني از زيرمجموعه‌هاي اين شبکه‌ محسوب مي‌شود.

مدير عامل سازمان ملي فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات درباره‌ي زمان راه‌اندازي فاز اول شبکه ملي اطلاعات خاطر نشان کرد: براي چنين شبکه‌اي نمي‌توانيم بحث‌ها را به صورت مقطعي در نظر بگيريم، همان‌طور که گفتم آنچه به عنوان موتور جست‌وجوي بومي و يا اي‌ميل ايراني پرداخته شده بخشي از اين شبکه است و ما اميدواريم که بتوانيم مطابق برنامه‌هاي در نظر گرفته شده، شبکه‌ي ملي اطلاعات را نيز در زمان مقرر راه‌اندازي کنيم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو