جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فعالسازي "انتظار مکالمه" براي مشترکان تهراني

ابراهيم يافتيان

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹:۰۰


قائم مقام مديرعامل شرکت مخابرات استان تهران از فعالسازي سرويس انتظار مکالمه – Call Waiting – براي تمامي خطوط تلفن ثابت تهران و البرز خبرداد و گفت: امکان غيرفعالسازي اين سرويس نيز براي مشترکاني که تمايل به استفاده از آن را ندارند وجود دارد.

ابراهيم يافتيان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينکه هم اکنون سرويس انتظار مکالمه – به اصطلاح سرويس پشت خطي- تلفن ثابت تمامي مشترکان استان تهران و البرز فعال شده است، اظهار داشت: شرکت مخابرات استان تهران به صورت پيش فرض اين سرويس را که پيش ازاين جزء سرويس هاي ويژه تلفن ثابت محسوب مي شد براي تمامي مشترکان فعال کرده است.

وي ادامه داد: به اين ترتيب اين امکان براي مشترک تلفن ثابت فراهم شده که در حين پاسخگويي به نفر اول، متوجه تماس و پشت خط بودن نفر دوم توسط بوقهاي پي در پي شده و پاسخگوي نفر بعدي باشد. اين درحالي است که تا پيش از راه اندازي اين سرويس، فرد تماس گيرنده با خط مقصد، در صورت اشغال بودن خط و مکالمه مشترک موردنظر مجبور به شنيدن بوق اشغال بود. اما در اين سرويس، سيستم تنها اعلام مي‌کند که مشترک موردنظر در حال مکالمه است و فرد تماس گيرنده با شنيدن بوق آزاد مي تواند منتظر بماند تا ارتباط وي برقرار شود.

يافتيان تاکيد کرد: چنانچه مشترکان تمايلي به استفاده از اين سرويس نداشته باشند مي توانند طبق دستوراتي که در قبوض صورتحسابشان آمده و نيز در وبسايت شرکت مخابرات استان تهران وجود دارد، نسبت به غيرفعالسازي اين سرويس به صورت تنظيمات دستي عمل کنند.

قائم مقام مديرعامل شرکت مخابرات استان تهران به مهر گفت: مشترکاني که از سرويس اينترنت دايل آپ استفاده مي‌کنند و خطوط تلفن ثابت آنها در حين استفاده از اينترنت مشغول مي‌شود مي توانند در مدت زمان استفاده از اينترنت سرويس انتظار مکالمه را غيرفعال کرده و پس از آن مجددا آن را فعال کنند.

به گفته يافتيان هيچ هزينه اي بابت سرويس Call Waiting در قبوض مشترکان تلفن ثابت درج نخواهد شد و فعالسازي و استفاده از اين سرويس کاملا رايگان است.

وي افزود: با راه اندازي سرويس انتظار مکالمه مشترکان ديگر پشت خط مشغول نخواهند ماند و اين سرويس به مثابه داشتن دو خط براي مشترکان خواهد بود. براين اساس مشترکان مي توانند در صورت داشتن پشت خطي، با فشار دادن عدد 2 صفحه کليد تلفن، پاسخگو نفر بعدي باشند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو