جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قيمت سرشماره مخابرات 5 برابر شد

مخابرات

چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶:۰۰


با مصوبه مجمع مخابرات، قيمت يک سال يک کد 4 رقمي، از حدود 3 ميليون تومان به 10 ميليون تومان و قيمت يک کد 5 رقمي از 1.5 ميليون تومان، به 3.5 ميليون تومان تغيير کرده است.

وايمکس نيوز- به گزارش فارس، شرکت مخابرات ايران تعرفه کدهاي 4 و 5 رقمي خود که در اصطلاح "سرشماره" ناميده مي‌شوند، را افزايش داده است.

اين افزايش قيمت گويا با تصويب در مجمع شرکت مخابرات ايران انجام شده که به اين ترتيب تعرفه‌هاي جديد شماره‌هاي 4 و 5 رقمي نسبت به گذشته حدود 5 برابر افزايش يافته است.

بر اساس اين گزارش، به غير از 4 دسته کد (اضطراري، ملي، استاني و کشوري) که در اختيار سازمان تنظيم مقررات است، دسته پنجمي نيز وجود دارد که اين کدها در سطح شرکت مخابرات واگذار مي‌شوند و به آنها کدهاي 4 رقمي و کدهاي 5 رقمي گفته مي‌شود.

شرکت مخابرات اين شماره‌ها را از بين شماره‌هاي در اختيارش به متقاضيان واگذار مي‌کند. اين کدها شهري هستند و در دو نوع يک طرفه و دو طرفه و با توجه به شماره منطقه مخابراتي واگذار مي‌شوند.

هميشه کدهاي 4 يا 5 رقمي مخابرات در مقايسه با کدهاي خدماتي تعرفه واگذاري پاييني داشته‌اند. در گذشته هزينه‌ نامبرينگ واگذاري کد 4 رقمي به صورت علي الحساب ساليانه يک ميليون و 800 هزار تومان و 5 رقمي يک صد و 80 هزار تومان بود. ضمن اينکه براي هر نوع کد، هزينه لينک‌هاي ارتباطي(PRA) نيز بايد توسط متقاضي پرداخت شود.

منظور از هزينه لينک "هزينه‌هاي اتصال به شبکه" و "هزينه‌هاي نگهداري لينک" است که در گذشته تعرفه‌ واگذاري هر لينک مبلغ يک و نيم ميليون تومان ( معادل هزينه حق‌ اتصال 30خط تلفن ثابت) و هزينه نگهداري هر لينک نيز ماهانه 95 هزار تومان بود.

هزينه حق التصال در زمان واگذاري لينک اخذ مي‌شود و قابل استرداد نيست. در مجموع در گذشته قيمت يک سال يک کد 4 رقمي، چهار و نيم ميليون تومان و 5 رقمي دو ميليون و هشت صد تمام مي‌شد.

سال گذشته کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در مصوبه اي هزينه واگذاري (حق الاتصال) هر لينک را 500 هزار تومان و هزينه نگهداري ماهانه را 75 هزار تومان تعيين کرد.

با اين مصوبه هزينه يک ساله براي يک کد 4 رقمي بايد به 3 ميليون و 200 هزار تومان و يک کد 5 رقمي به يک ميليون و 500 هزار تومان تغيير کرده باشد.

اکنون با احتساب کاهش يک ميليون توماني حق الاتصال، کاهش 25 هزار تومان حق نگهداري ماهانه و افزايش 5 برابري هزينه نامبرينگ، شواهد حاکي از اين است که قيمت‌هاي قبلي به قيمت‌ 10 ميليون براي کد 4 رقمي و 2 ميليون و 300 براي کد 5 رقمي تغيير کرده است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو