یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزير ارتباطات خبر داد:

رفع مشکل ارتباطي مناطق زلزله‌زده/توزيع رايگان 5هزار سيم‌کارت

وزير ارتباطات

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲:۰۰


وزير ارتباطات از برپايي چادر مخابراتي و ارائه رايگان سيمکارت در مناطق تخريب شده خبر داد و گفت: در اين حادثه قطعي در شبکه‌ها نداشته‌ايم و هم‌اکنون با کاهش تراکم تماس و وصل برق، شبکه مخابراتي در وضعيت عادي است.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، رضا تقي‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات براي اطلاع از وضعيت شهرستان‌هاي زلزله‌ زده استان آذربايجان شرقي و اطلاع از وضعيت سرويس‌هاي مخابراتي در اين حادثه، به اين استان سفر کرده است.

رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، در خصوص وضعيت شبکه مخابراتي پس از اين حادثه، اظهار داشت: با استانداردهاي خوب سايت‌ها و شبکه‌هاي مخابراتي کشور، در اين حادثه قطعي در شبکه‌ها نداشته‌ايم.

وي گفت: در يک تا دو ساعت اوليه پس از بروز حادثه، به دليل بالا بودن تقاضاهاي تماس با استان، تراکم داشتيم، به گونه اي که با يک بار تماس، برقراري تماس ممکن نبود و نياز به چند بار تلاش بود .

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: پس از آن در برخي مناطق که خطر برق‌گرفتگي وجود داشت، مشکل قطع برق فرستنده و گيرنده‌ها را داشتيم که سايت‌ها حدود 5 ساعتي با برق اضطراري کار کنند و پس از آن برق بار ديگر وصل شد.

وي تصريح کرد: هم‌اکنون در روستاهايي که خانه‌ها با درصد بالايي تخريب شده، اپراتورها چادرهاي مخابراتي ايجاد کرده‌اند زيرا به دليل خراب شدن خانه‌ها، مردم نمي توانند از تلفن خانه‌شان استفاده ‌کنند.

تقي‌پور گفت: چادرهاي مخابراتي رايگان هستند و شرکت مخابرات و ايرانسل، مراکزي را پيش بيني کرده‌اند که مردم مي‌توانند از آنجا به صورت رايگان تماس بگيرند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خاطر نشان کرد: همچنين يک اپراتور تلفن همراه، در مناطقي که خانه‌ها کاملا آسيب ديده‌اند و مردم به سيم‌کارت‌هاي خود و ارتباطات دسترسي ندارند، اقدام به توزيع 5 هزار سيم‌کارت‌ کرده ‌است.

تقي‌پور گفت: همچنين پس از حادثه نيز از طريق سازمان تنظيم مقررات، وضعيت شبکه و سرويس‌دهي اپراتورها را مانيتور مي‌کرديم و ديديم که به يک باره تقاضاي تماس با اين منطقه، 10 برابر شد.

وي تاکيد کرد: هم‌اکنون تراکم تقاضاي تماسي که در ساعات اوليه حادثه بود از بين رفته، مشکل برق سايت‌ها نيز حل شده و در نتيجه وضعيت شبکه مخابراتي در استان زلزله‌زده به حالت عادي بازگشته است.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو