یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

کاهش قیمت مکالمات در نسل سوم

ترغیب مشتریان به هزینه کردن برای انتقال دیتا

تیک نیوز

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰:۰۰


یک کارشناس مخابرات معتقد است که تفاوت بزرگ موجود بین نسل سوم موبایل (3G ) و سیستم کنونی تلفن در شبکه های آنها است که با شروع حجم وسیع انتقال دیتا توسط شبکه های نسل سوم تماسهای تلفنی بسیار ارزان خواهند شد.

خبرگزاری مهر - ابوالفضل کرمجانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نسل سوم موبایل با قابلیت انتقال اطلاعات با سرعتهای بسیار بالا و اتصال دایم به پایگاه‌های اطلاعاتی ایجاد شده است که علاوه بر آن امکانات پیچیده ای چون ارتباط تصویری زنده با طرف مقابل را نیز امکان پذیر می کند.
وی با بیان اینکه استانداردهای مختلفی برای تکنولوژی 3G وجود دارد که معروفترین آنها استاندارد UMTS است که بر پایه ساختار مخابراتی WCDMA بنا نهاده شده است ادامه داد: اگرچه اپراتورهای دنیا به این نتیجه رسیده اند که کاربرانشان آماده استفاده از تلفن همراه نسل سوم هستند اما هنوز شبکه های این اپراتورها آمادگی لازم را برای ارائه سرویس های نسل سوم به همه کاربران ندارند.
کرمجانی با تاکید بر اینکه در نگاه اول تلفنهای نسل سوم بسیار شبیه نسل 5/2 موبایل هستند که اکنون ما آنها را با قابلیت دریافت صدا و تصویر بهتر و وقوع اتفاقات با سرعت بیشتر قبول کرده ایم اضافه کرد: اپراتورهای اجرا کننده شبکه های نسل سوم مشتریان خود را به استفاده و پرداخت هزینه بابت سرویس انتقال دیتا مثل ویدیو کلیپ، آهنگ، بازیها، اخبار و وضعیت آب و هوا ترغیب خواهند کرد.
وی گفـت: شبکه های نسل سوم موبایل به خاطر مقدار و نوع دیتایی که مردم از آنها درخواست دارند به طور ذاتی شبکه کاملتری هستند و ارائه دادن یک ویدیو کلیپ و فرستادن آن از شخصی به شخص دیگر در این شبکه ها به راحتی انجام می شود.
به اعتقاد این کارشناس هم اکنون بسیاری از اپراتورهای دنیا قصد دارند تا شبکه هایشان را به فرم سریعتری از شبکه 3G ارتقا دهند و خود را به وضعیت مطلوب HSDPA یا همان دانلود بسته های دیتا با سرعت بالا که فناوری نسل چهارم موبایل به ارمغان آورده است برسانند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو