یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳

خدمات قابل ارایه در مراکز مخابراتی

تلفن

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰:۰۰


اگر نیازی به مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با مرکز مخابراتی محدوده محل سکونت و یا فعالیت کاری خود پیدا کردید بد نیست بدانید که ساختار مخابرات در تهران بزرگ از هفت منطقه تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ارتباطات ایسنا، پاسخگویی به مشترکان در هر مرکز، براساس پیش شماره (چهار رقم سمت چپ تلفن)، انجام می‌شود. از آنجا که در اکثر مراکز مخابراتی بیش از یک سیستم با قابلیت‌های گوناگون در حال سرویس‌دهی است، بنابراین در هر مرکز، بیش از یک پیش شماره وجود دارد. 

اما در یک مرکز مخابراتی چه خدماتی ارائه می‌شود؟ 

تمامی درخواست‌های متقاضیان و مشترکان شبکه تلفن ثابت که شامل موارد زیر است، در مراکز مخابراتی قابل پیگیری و رسیدگی است:

تقاضای ثبت نام تلفن، قطع و وصل تلفن، باز کردن وبستن صفر دوم تلفن، تغییر مکان و تغییر نام فیش و تلفن، اصلاح نام و نشانی مندرج در قبض‌ها، کشف مزاحمت‌های تلفنی، دریافت ریزمکالمه‌های تلفن بین شهری، همراه و بین‌الملل، رسیدگی به شکایت‌های مرتبط با کارکرد غیر متعارف تلفن، فروش کارت تلفن همگانی، تعویض شماره، برقراری سرویس ویژه، تسویه بدهی و صدور مفاصا حساب و قبض المثنی و غیره. 

با توجه به اجرای طرح خدمات الکترونیک شرکت مخابرات استان تهران بسیاری از خدمات مذکور از طریق اینترنت امکان پذیر است. 

شماره تلفن 190 واحد ارتباط مردم شرکت مخابرات استان تهران، آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و دیدگاه‌های مشترکان در زمینه تلفن ثابت است. 

اکثر متقاضیان میدانند که مدارک لازم برای ثبت نام تلفن ثابت شامل ارائه رسید بانکی به میزان 500000 ریال بابت هزینه دایری تلفن؛ مبلغ عوارض و مالیات ارزش افزوده متعلقه بر روی اولین قبض مشترک محاسبه و اعمال خواهد شد. 

اما بد نیست بدانید وجوه واریزی بابت هزینه‌های اولیه بعد از دایری تلفن قابل استرداد نیست. 

چنانچه بعد از سیم‌کشی و قبل از دایری متقاضی انصراف دهد، پس از کسر هزینه سیم‌کشی (100000ریال) هزینه اتصال به مبلغ 400000 ریال قابل استرداد خواهد بود. 

ارائه کد ملی یا کد اقتصادی در زمان ثبت نام الزامی است. 

ثبت نام از طریق اینترنت امکان‌پذیر است. افراد حقیقی، شرکت‌ها و سازمان‌های حقوقی می‌توانند از طریق وب سایت شرکت و از طریق لینک ثبت نام اینترنتی تلفن ثابت، اقدام کنند. 

کلیه نرخ‌های معمول از تاریخ 87/5/1 مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌شود. 

به منظور ایجاد تسهیلات برای مشترکین وآگاهی از کارکرد تلفن وجلوگری از افزایش لاوصولی‌ها، قبوض میان دوره‌ای برای مشترکین با کارکرد بالا از طریق سامانه 1818 پیام اخطار بدهی اعلام می‌شود. 

مشترکین می توانند به منظور تکمیل پرونده مخابراتی خود در مراکز، کد ملی خود را به واحد ارتباطات مردمی (190) اطلاع دهند. در صورت نیاز به گودبرداری به هنگام ساختمان سازی، برای پیشگیری از آسیب احتمالی به کابل‌های زیر زمینی تلفن، موضوع را به مرکز مخابراتی محدوده خود اطلاع دهید. 

شرکت مخابرات برای توسعه، بازسازی و رفع خرابی از شبکه تلفنی، ناچار به انجام حفاری‌ها در معابر شهری است پس از اجرای عملیات ، همسطح‌سازی مسیرهای حفاری شده به عهده مخابرات و سایر مراحل کار به عهده شهرداری است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو