یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

هشدار درباره يک اي‌ميل مشکوک

ايميل

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶:۰۰


"سلام .من اي‌ميل آدرسم را عوض کردم از اين به بعد با اين اي‌ميل آدرس به من ميل بزنيد" شايد شما هم ايميلي با اين مضمون دريافت کرده باشيد که طي هفته گذشته براي برخي از کاربران اينترنت ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ اي‌ميل ارسال شده با نام واحد براي کاربران، علاوه بر پيغام ذکر شده، شامل آدرس اي‌ميل‌هايي است که نشان دهنده‌ي ارسال اي‌ميل مشابه به ديگر کاربران بوده و تنها نام اي‌ميل‌ها براي هر فرد تغيير کرده است، به طوري که اي‌ميل ارسالي با نام غير متعارف و ناخوانا و بر اساس نام اوليه کاربر دريافت‌کننده ارسال شده است به طور مثال در صوتي که اي‌ميل با واژه "ALI " آغاز شده و يا اين واژه در نام کاربري فرد باشد، اي‌ميل‌هاي دريافتي کاربر نيز با همين اسامي مشابه است.

با افزايش ارتباطات در فضاي مجازي و در کنار آن افزايش اي‌ميل‌هاي دريافتي و ارسالي ميان کاربران و گسترش کلاهبرداري‌هاي اينترنتي،‌ اين هشدار به کاربران ضروري‌تر شده که مراقبت بيش‌تري در قبال اي‌ميل‌هاي دريافتي داشته باشند و از پاسخ دادن به چنين اي‌ميل‌هاي مشکوکي و ناشناس خودداري کنند.

ايميل‌هاي تبليغاتي ناخواسته و نامعلوم که از آن‌ها به عنوان اسپم يا هرزنامه نام برده مي‌شود، اي‌ميل‌هايي بيهوده و آزار دهنده هستند. گاهي اوقات اسپم‌ها شامل پيشنهادهاي جعلي هستند که فقط وقت و پول شما را از بين خواهند برد.

براي توقف و محدود کردن اسپم‌ها شما مي‌توانيد پيشنهادي را که از طريق اسپم دريافت مي‌کنيد، همانند يک تماس تلفني ناخواسته و نابجا، رد کنيد. هرگز وعده و وعيدهايي که از طريق اسپم و از طرف غريبه‌ها دريافت مي‌کنيد، باور نکنيد. سعي کنيد در مورد تشخيص کلاهبرداري‌هاي رايج اينترنتي بيشتر اطلاعات کسب کنيد و اطلاعات خود را در زمين? تشخيص کلاهبرداري‌ هاي رايج اينترنتي افزايش دهيد.

چگونه مي‌توانيم تعداد ايميل‌هاي را که به صورت اسپم دريافت مي‌کنيم، کاهش دهيم؟

از يک فيلتر اي‌ميل استفاده کنيد:

اطمينان پيدا کنيد که در کامپيو‌تر شما ابزاري که هرزنامه‌ها را از ايميل اصلي جدا و به پوش? ايميل‌هاي ناخواسته ارسال مي‌کند، وجود دارد.

بر اساس اطلاعات سايت پليس فضاي تبادل اطلاعات شما مي‌توانيد از دو آدرس ايميل استفاده کنيد؛ از اولي براي پيغام‌هاي خصوصي و از دومي براي خريد اينترنتي، خبرنامه‌ها، چت روم و ديگر سرويس‌هاي موجود. همچنين مي‌توانيد از يک آدرس ايميل ديگري استفاده کنيد که با آن ايميل‌هاي مورد نياز را به ايميل دائمي و اصلي خود بفرستيد تا در صورت دريافت اسپم ، آن را (بدون هيچ اثري روي آدرس ايميل اصلي يتان)، حذف کنيد.

سعي کنيد، ايميل‌هايتان را در مقابل ديد عموم قرار ندهيد. براي مثال در پيام‌هاي وبلاگ‌ها، در چت روم، شبکه‌هاي اجتماعي يا ديگر فضاهايي که به صورت عمومي است، آدرس اي‌ميل خود را در معرض نمايش نگذاريد، زيرا فرستندگان اسپم، از اينترنت براي بدست آوردن ايميل‌ها استفاده مي‌کنند.

حتماً سياست هاي حفظ حريم خصوصي و ملاحظات را چک کنيد:

قبل از ارسال اي‌ميل به يک وب سايت، سياست‌هاي حفظ حريم خصوصي آن را بررسي کنيد؛ زيرا بعضي شرکت‌ها در سياست‌هاي خود اين اجاره را دارند تا اي‌ميل شما را به ديگران بفروشند. به طور قطع شما تمايلي به ارسال اي‌ميل به سايت‌هايي که از لحاظ امنيت در سطح پاييني هستند، نداريد.

 

چگونه مي‌توانيم فرستادن ايميل اسپم، به ديگران را کاهش دهيم:

 

هکر‌ها و فرستندگان اسپم در اينترنت به دنبال کامپيوترهايي با امنيت پايين هستند و زماني­ که يک کامپيو‌تر حفاظت نشده يافتند، سعي مي‌کنند تا يک نرم افزار پنهان به نام malware برروي آن نصب کنند که از طريق آن مي‌توانند کنترل کامپيو‌تر شما را از راه دور به دست بگيرند.

 

بسياري از اين کامپيوتر‌ها به هم وصل مي‌شوند تا يک شبکه‌اي که فرستندگان اسپم از آن براي فرستادن ميليون‌ها ايميل در لحظه استفاده مي‌کنند، تشکيل شود. ميليون‌ها کامپيو‌تر خانگي بدون اينکه صاحبانشان بدانند، در اين شبکه که بوت‌نت نام دارد مشترک هستند. در حقيقت، اغلب اسپم‌ها از اين طريق فرستاده مي‌شوند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو