شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

کنار گذاشتن سوییچ‌های شبکه‌ای هواووی در آزمایشگاه تحقیقات هسته‌ای آمریکا

هواوي

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۲:۰۰


یکی از تاسیسات تحقیقات جنگ‌افزارهای هسته‌ای ایالات متحده تجهیزات هواووی را سوییچ‌های شبکه‌ی خود کنار گذاشته است تا مبادا به امنیت ملی خدشه‌ای وارد شود.

وایمکس‌نیوز - آزمایشگاه ملی لس‌آلاموس در ایالت نیومکزیکوی آمریکا طی نامه‌ای که به رویت خبرگزاری رویتر رسیده است تایید کرد که سوییچ‌های شبکه‌ای شرکت فناوری اچ‌3‌سی چین را سفارش داده بود. شرکت مذکور در حال حاضر به مالکیت شرکت هیولت پاکارد در آمده است اما در ابتدا تحت مالکیت هواووی و شرکت آمریکایی تری‌کام بود.
هواووی در سال 2008 سعی کرده بود تری‌کام را خریداری کند اما با ممانعت سیاست‌مداران ایالات متحده مواجه شد که این معامله را ضد امنیت ملی قلمداد کرده بودند. هیولت پاکارد در سال 2010 شرکت تری‌کام را خریداری کرد.
در نامه‌ی آزمایشگاه ملی لس‌آلاموس به تعداد سوییچ‌های نصب شده که مبتنی بر تجهیزات هواووی باشند اشاره نشده است و مشخص نیست که در بخش‌های محرمانه به کار رفته‌اند یا خیر.
در نامه خاطرنشان شده است که یکی از مهندسان شبکه‌ی این موسسه‌ی تحقیقات هسته‌ای برای نخستین بار متوجه شد که افزاره‌های شبکه‌ی اچ‌3سی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات این موسسه در حال نصب است و هشدار داد.
در حال حاضر تجهیزات مذکور در حال برچیده شدن است.
هواووی با اتهامات مستمر مبنی بر داشتن ارتباط با ارتش چین مواجه بوده است اما همواره این اتهامات را تکذیب کرده است. این در حالی است که کارگروهی متشکل از سیاست‌مداران ایالات متحده راجع به معامله کردن با این شرکت هشدار داده است اما در گزارش دیگری هم که کاخ سفید منتشر کرده است هواووی تبرئه شده بود.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو