یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

جايگاه ايران اعلام شد؛

آمار دسترسي کشورهاي دنيا به اينترنت خانگي

اينترنت

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶:۰۰


نتايج يک نظرسنجي جهاني نشان مي دهد، در سال 2011 بيش از يک سوم بزرگسالان جهان در خانه هايشان به اينترنت دسترسي داشته اند، آماري که حاکي از روند با ثبات رشد اينترنت طي سالهاي اخير است.

وايمکس نيوز- نتايج اين نظرسنجي که توسط موسسه گالوپ از 148 کشور و منطقه انجام شده، ديروز سه شنبه منتشر شده است.

آمار دسترسي بزرگسالان به اينترنت خانگي

نتايج اين نظرسنجي نشان مي دهد 32 درصد بزرگسالان در سال 2011 به اينترنت خانگي دسترسي داشته اند اين ميزان در سال 2010، 29 درصد و در سال 2009 ، 25 درصد بوده است.

در چهل و هشت کشور و منطقه مورد بررسي در سال 2011، نيم يا بيش از نيمي از بزرگسالان به اينترنت خانگي دسترسي داشته اند. در 23 کشور نيز ميزان دسترسي به اينترنت خانگي 80 درصد يا بيشتر بوده است.

سوئد و سنگاپور در صدر دسترسي ها

سوئد و سنگاپور با 93 درصد دسترسي خانگي به اينترنت رتبه نخست اين فهرست را به خود اختصاص داده اند. پس از آنها دانمارک و هلند قرار دارند که از هر 10 خانه 9 تا به اينترنت دسترسي دارد.

آمار دسترسي بزرگسالان در ايران

بر اساس اين نظرسنجي در ايران در سال 2011 ، 38 درصد بزرگسالان در خانه اينترنت داشته اند.

اين مطالعه نشان مي دهد هر چه کشور در بين اقتصادهاي بزرگ و اقتصادهاي نوظهور قرار داشته باشد دسترسي خانگي به اينترنت در آنها بيشتر است.

رتبه آمريکا،‌ ژاپن و آلمان

آمريکا که بزرگ ترين اقتصاد دنياست با 80 درصد اتصال خانگي به اينترنت در رتبه 23 اين فهرست است. پس از آن، ژاپن و آلمان- سومين و چهارمين اقتصاد بزرگ دنيا- ايستاده اند که به ترتيب 73 و 77 درصد به اينترنت خانگي دسترسي دارند.

روسيه داراي بالاترين آمار دسترسي در بين اقتصادهاي نوظهور

در بين اقتصادهاي نوظهور، روسيه بالاترين نرخ دسترسي به اينترنت خانگي را با 51 درصد دارد. پس از آن برزيل با 40 درصد و چين با 34 درصد قرار دارد.

از سوي ديگر آفريقاي جنوبي و هند به ترتيب با 16 و سه درصد جزء پايين ترين دسترسي ها به اينترنت خانگي اند.

کمترين آمارها مربوط به کدام کشورها است

از 41 کشور نيز کمتر از يک درصد از مردم به اينترنت خانگي دسترسي دارند از جمله کمتر از يک درصدها مي توان به بروندي، گينه، مالي و ماداگاسکار اشاره کرد.

در توگو، بورکينافاسو، بنين، رواندا، جمهوري دموکراتيک کنگو، جمهوري آفريقاي مرکزي، نيجر و کامبوج فقط يک درصد بزرگسالان به اينترنت خانگي دسترسي دارند.

منبع : خبرگزاري مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو