شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

«تاليا» با سيم‌کارت روستايي باز مي‌گردد

تاليا

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲:۰۰


مديرعامل تاليا با بيان راه حل‌ تجاري اين شرکت براي بازگشت به بازار سيم‌کارت گفت: 93 درصد از شبکه احيا شده؛ قرار است تاليا تا پايان سال در مناطق روستايي آنتن‌ دهد و تا خرداد 92 پوشش 75 درصدي در کشور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس اولين اپراتور سيم‌کارت اعتباري تلفن همراه ايران در سال 1383 آغاز به کار کرد و با عرضه سيم‌کارت اعتباري در وانفساي دوران گراني سيم‌کارت و داغي بازار سياه‌ موبايل با استقبال مردم روبه‌رو شد.

اين استقبال به دلايل متعددي رفته رفته رو به رو نزول رفت تا آن‌جا که در سال پيش تعداد مشترکان فعال تاليا به زير 500 هزار نفر رسيد. اما از ابتداي امسال تغييراتي در اين شرکت رخ داده است. مالکيت تاليا به شرکت گسترش ارتباطات تاليا منتقل شده و اميدها و نويدها از توسعه و احياء آن حکايت دارد.

در رابطه با موضوع احياء دوباره تاليا و بازگشت اين شرکت به جمع بازيگران بازار تلفن همراه گفت‌وگويي با فرامرز نژاد دادگر مدير عامل جديد شرکت تاليا انجام‌ داده‌ايم. وي در اين مصاحبه راه‌‌حل تجاري جديد تاليا براي موفقيت را يکپارچه شدن تاليا با GSM روستايي و ارائه خدمت به مشاغل و حرف خاص عنوان کرد.

*مجتمع مخابراتي رفسنجان از تاليا خارج شد

فارس: از آغاز به کار تاليا در سال 83 اين شرکت مدت زماني بسيار کمرنگ بوده است، اکنون تاليا با چه شرايطي دوباره احياء شده است ؟

فرامرز نژاد دادگر در پاسخ به اين سوال اظهار داشت: اوايل سال 1391 مجتمع مخابراتي رفسنجان به عنوان اولين عامل اجرايي تاليا سهم خود را به کنسرسيومي متشکل از سهامداران شرکت توسعه ارتباطات تابا و شرکت مبين نت واگذارکرد و عامل اجرايي جديد شرکت گسترش ارتباطات تاليا شد و البته صاحب عمده تاليا شرکت مخابرات ايران است.

مدير عامل شرکت تاليا افزود: همچنين طبق مصوبه هيأت مديره شرکت مخابرات ايران از زمان امضاي الحاقيه با مخابرات، 10 سال اجراي پروژه تاليا تمديد مي‌شود و مالکيت اين شرکت از آن مخابرات است.

وي خاطر نشان کرد: در واقع تاليا، سي و دومين شرکت مخابراتي در مجموعه مخابرات ايران محسوب مي‌شود.

*تاليا با GSM روستايي يکپارچه مي‌شود

فارس: در واقع ، تاليا تولّدي دوباره يافته است فعاليت هايي که در راستا صورت گرفته چيست ؟

نژاد دادگر گفت: تاليا زماني که آغاز به کار کرد ( سال 1383 ) نه رقيبي داشت و نه شرايطي که بخواهد در بازار رقابت جدي داشته باشد. اما در بازار کنوني بازارگردان‌هاي قويي هستند که تاليا بايد براي ورود به اين بازار با آنها روبه رو شود.

مدير عامل شرکت تاليا افزود: ما از مدير عامل مخابرات ايران خواستيم که وجه تمايزي بين تاليا با ساير اپراتورهاي بازار در نظر بگيرد، تا بتواند ضامن موفقيت تاليا شود.

وي ادامه داد: با امتيازي که مخابرات براي بهره برداري از GSM روستايي به تاليا داده است اين شبکه با تاليا يکپارچه مي‌شود.

*تاليا تا پايان سال در مناطق روستايي آنتن‌ مي‌دهد

نژاد دادگر افزود: براين اساس تاليا با هدف خدمت رساني به مناطق محروم و روستايي بخشي از فعاليت خود را در اين مناطق متمرکز کرده است که با اتمام اين يکپارچه سازي تا 15 اسفند 1391، تاليا مي‌تواند تا پايان امسال در مناطق روستايي و محروم خدمات عرضه کند.

مدير عامل شرکت تاليا تصريح کرد: از سوي ديگر "شرکت گسترش ارتباطات تاليا " در نظر دارد با ساير اپراتورهاي موجود در بازار تفاوتي داشته باشد. براين اساس مي‌خواهد به صنايع و مشاغل خاص، خدمات خاص ارايه کند.

وي ادامه داد: هدف ديگري که تاليا دنبال مي‌کند تلاش براي مذاکره با متولي پروژه سلامت کشور و متمرکز روي اين پروژه است. در واقع تاليا به دنبال مشترکان خاص است. مي‌خواهد با مشترکان خود ارتباط نزديک داشته باشد و نياز آنان را تأمين کند.

*در 6 ماه گذشته 93 درصد شبکه تاليا احيا شد

فارس: تاليا براي رسيدن به اين اهداف خود زيرساخت لازم را دارد ؟

نژاد دادگر در پاسخ به اين سوال اظهار داشت: بله اما در بخش فني و فناوري شرايط چندان خوب نيست. اما کوشش مي‌کنيم با کمک نيروهاي خلاق و کارشناسان خبره داخلي، بتوانيم اين بخش را فعال سازيم.

مدير عامل شرکت تاليا تصريح کرد: در 6 ماه گذشته بيش از 93 درصد از شبکه تاليا بدون استفاده از قطعات خارجي، احيا و به روز شده است و اکنون براي عرضه خدمات در وضع مطلوب قرار داريم .

*فيضي عضو جديد هيات مديره تاليا

فارس: تاليا نيروي انساني که بتواند شرکت را به اهداف‌ جديدش برساند، دارد؟

نژاد دادگر گفت: ساختار تاليا از نظر نيروي انساني متشکل از نيروهاي شرکت‌هاي همکار است. اما در زمينه خدمات مهندسي همانند ساير اپراتورهاي بازار است.

مدير عامل شرکت تاليا يادآور شد: همچنين تغييراتي در هيات مديره شرکت گسترش ارتباطات تاليا صورت گرفته است و مهندس فيضي به جمع اعضاي هيات مديره اين شرکت پيوسته است.

*همکاري و رقيب توام همراه اول و تاليا

فارس: همکاري تاليا با همکار و رقيب‌اش همراه اول چگونه خواهد بود؟

نژاد دادگر اظهار داشت: مالکيت اپراتور همراه اول و تاليا هر دو از آن شرکت مخابرات ايران است. بنابراين بهتر است که هر دو اپراتور مشارکت تجاري در بازار داشته باشيم.

*کمک تجهيزاتي همراه اول به تاليا؛ کمک پوششي نمي‌گيريم

فارس: آيا تاليا از همراه اول کمک مي‌گيرد؟

نژاد دادگر اظهار داشت: در زمينه تجهيزات، تاليا از همراه اول کمک گرفته و اميدواريم اين همکاري همچنان ادامه داشته باشد.

وي ادامه داد: در زمينه پوشش شبکه به دليل ترافيک سنگين شبکه همراه اول اگر چه همکاري هاي قابل توجهي دارد اما عملاً نمي‌تواند کمک شاياني از نظر پوشش به تاليا داشته باشد.

*پوشش در تمام استان‌ها به جز دو استان؛ پوشش 75 درصدي تا خرداد 92

فارس: امروز پوشش شبکه تاليا در چه حد است؟

مدير عامل شرکت تاليا تصريح کرد: در حال حاضر در تمام استان‌هاي کشور به جزء خراسان شمالي و جنوبي پوشش صددرصد داريم و برنامه مهندسي مجدد شبکه GSM روستايي نيز در حال اجراست و تا خرداد ماه سال 1392 در کل کشور به 75 درصد پوشش جغرافيايي خواهيم رسيد.

*تاليا تا 1.5 سال آينده به سوددهي مي‌رسد/ واگذاري 700 هزار سيم‌کارت

فارس: تعداد مشترکان فعال تاليا چقدر است ؟

نژاد دادگر اظهار داشت: در حـال حاضر تاليا در حال سرمايه‌گذاري مجدد است و تا يک سال و نيم آينده به سوددهي خواهد رسيد.

وي تاکيد کرد: براين اساس تاليا تاکنون 700 هزار سيم‌کارت واگذار کرده است و تا 6 ميليون ظرفيت مجوز داريم .

مدير عامل شرکت تاليا افزود: مديريت تاليا بر اين است که بسته خدمات خود را به مشترکان خود عرضه کند در واقع مشترک قيمتي را بابت استفاده از خدمات تاليا مي‌پردازد که سيمکارت هم جزئي از آن است.

*زماني تبليغات را شروع خواهيم کرد که بتوانيم خدمت ارايه کنيم

فارس: بنابراين دوباره شاهد تبليغات دوباره تاليا خواهيم بود؟

نژاد دادگر گفت: مديريت جديد تاليا معتقد است آنچنان که خبر و اطلاع‌رساني مي‌تواند بر افکار عمومي تأثيرگذار باشد، تبليغات نمي‌تواند. براين اساس با توجه به حمايتي که رييس هيأت مديره شرکت مخابرات ايران دکتر سيد هاشمي، از تاليا داشته است تبليغات را زماني شروع خواهيم کرد که بتوانيم خدمات را به مشترکان ارايه کنيم.

به گزارش فارس در نهايت شرکت مخابرات از تاليا به عنوان سي و دومين شرکت از مجموعه شرکت‌هاي مخابرات ايران انتظار دارد سرمايه‌گذاري‌هاي صورت گرفته در اين شرکت تبديل به ارايه خدمات بهينه به مشترکان و سرانجام سودآوري براي مخابرات شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو