سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

بهبود ارائه سرویس اینترنتی در سال جاری

اينترنت

یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰:۰۰


عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی معتقد است که در سال جاری آینده خوبی برای صنعت فناوری اطلاعات کشور در بخش ارائه سرویس پیش‌بینی می‌شود.

پژمان رابطی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: صنعت فناوری اطلاعات کشور در بخش سخت‌افزار به دلیل وارداتی بودن و وابستگی به قیمت ارز و سایت‌های دولت، به تغییر و تحولات بستگی زیادی دارد و قابل پیش‌بینی نیست. 

وی ادامه داد: بخش Provider و سرویس‌دهندگان اینترنتی، آینده خوبی پیش رو دارد چرا که اپراتورهای متعددی در این عرصه وجود دارند که با تنوع بخشیدن به خدمات و ارتقای کیفیت با قیمت مناسب به مشتریان خدماتی ارائه می‌دهند. 

رابطی افزود: در سال گذشته عملکرد بخش خصوصی بسیار مطلوب بوده به طور کلی بخش خصوصی 90 درصد موفق بوده است. 

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان البرز گفت: تعریف رایج کم فروشی اشتباه است و ضریب اشتراک را هم نوعی کم فروشی تصور می‌کنند در صورتی که ضریب اشتراک نوعی از سیستم فروش پهنای باند است که در سراسر جهان برای کاربران خانگی بسیار رایج است چرا که موجب کاهش هزینه برای خانوارها می‌شود. 

وی اضافه کرد: ضریب اشتراک بستگی به سرعت سرویس شرکت ارائه‌دهنده و SLA شرکت مورد نظر دارد. 

عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور گفت: در خارج از کشور هم ضریب اشتراک به صورت رایج اجرا می‌شود و به دلیل سرعت بالا مشکلی پیش نمی‌آید اما در ایران به دلیل این‌که قیمت پهنای باند برای ISPها چند برابر کشورهای دیگر است و سرعت آن پایین است اشتراک آن برای تعداد زیادی از کاربران مشکل‌ساز می‌شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو