پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس هیات مدیره مخابرات خبر داد:

تجهیز شبکه مخابرات به فن‌آوری IP با سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد تومانی

سيدهاشمي

دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳:۰۰


شرکت مخابرات ایران، حرکت به سمت نسل جدید شبکه‌های مخابراتی و آغاز استفاده از فن‌آوری IMS زیر سامانه چند رسانه‌ای مبتنی بر IP و جایگزینی با سیستم‌های قدیمی تلفن ثابت را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، سیدهاشمی - رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران - با بیان این مطلب، اظهار کرده است: شرکت مخابرات ایران برای بروز‌رسانی تجهیزات و توسعه‌ی شبکه مخابراتی کشور سرمایه‌گذاری کرده است. از جمله، سرمایه‌گذاری در بخش توسعه‌ی شبکه تلفن ثابت به مبلغ 1200 میلیارد تومان که مربوط به بخش توسعه شبکه کابل، کافوی نوری، دیتا و سیستم‌های انتقال پهنای باند و انتقال فن‌آوری است. 

وی افزود: در راستای انتقال فن‌آوری مخابراتی، پیاده‌سازی پروژه حرکت به سمت فن‌آوری شبکه غیرفعال نوری (GPON) و زیرسامانه چند رسانه‌ای مبتنی بر IP IMS نیز در دستور کار قرار گرفته است که هم اکنون برای انتقال و تجهیز شبکه به فن‌آوری IMS در سه استان کشور 400 میلیارد تومان هزینه شده است. 

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، سیدهاشمی، اجرای این پروژه را در راستای ارائه‌ی سرویس‌های جدید مخابراتی در شبکه تلفن ثابت با توسعه‌ی فیبر نوری به جای کابل مسی عنوان کرده که امکان استفاده از صوت و تصویر و دیتا را به صورت همزمان بر روی تلفن ثابت ممکن می‌کند و هم اکنون پروژه IMS در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و فارس در حال اجرا است و با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها به تدریج در دیگر استان‌های کشور نیز توسعه خواهد یافت. 

وی هم‌چنین از سرمایه‌گذاری 1300 میلیارد تومانی مخابرات برای توسعه و بهینه‌سازی شبکه تلفن همراه خبر داد و با اشاره به سهم دولت از درآمد شرکت مخابرات ایران، گفت: این شرکت در سال 90 بالغ بر 2400 میلیارد تومان برای خدمات به دولت پرداخت کرده که این خدمات شامل 28.3 درصد درآمد مخابرات از محل مکالمات تلفن همراه، هشت درصد تلفن ثابت و پنج درصد دیتا می‌شود؛ در همین حال 220 میلیارد تومان بابت زیرساخت مخابراتی، 400 میلیارد تومان بابت سود سهام عدالت، 400 میلیارد تومان بابت سود سهام دولت و 500 میلیارد تومان بابت سهم اقساط بخش خصوصی پرداخت شده است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو