دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ويژگيهاي نسخه جديد چاپار

افزودن سرويس چت به ايميل بومي

پست الکترونيک

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶:۰۰


رئيس هيات مديره پست الکترونيک چاپار از افزوده شدن سرويس چت به اين ايميل بومي در 6 ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: با راه اندازي اين سرويس، براي نخستين بار در ايران کاربران در فضاي ايميل بومي امکان چت کردن خواهند داشت.

سلمان افشار در گفتگو با خبرنگار مهر، از پياده سازي نسخه جديد پست الکترونيک چاپار - chmail - با ظاهري کاملا متفاوت و مورد توجه کاربران ايراني خبر داد و اظهار داشت: تا يک هفته آينده اين ايميل بومي دو زيانه خواهد شد و نيز قابليت تغيير پوسته - تم- در آن براي کاربر فراهم مي شود؛ به اين ترتيب کاربر مي تواند علاوه بر تغيير پوسته محيط ايميل خود، زبان منوهاي اين پست الکترونيک را نيز به فارسي يا انگليسي تغيير دهد.

وي با بيان اينکه پست الکترونيک چاپار 700 هزار کاربر فعال دارد، ادامه داد: روزانه نزديک به 1200 نفر عضو اين ايميل بومي مي شوند و 40 هزار نقر نيز روزانه کاربر فعال اين پست الکترونيک هستند.

افشار از افزايش حجم ظرفيت chmail خبر داد و گفت: هم اکنون ظرفيت پست الکترونيک چاپار يک گيگابايت است که در سال آينده اين حجم به 3 برابر افزايش مي يابد.

رئيس هيات مديره پست الکترونيک بومي چاپار با بيان اينکه در حال مطالعه و امکان سنجي و برنامه ريزي براي افزودن سرويس هاي جديدي همچون چت به اين ايميل بومي هستيم، تصريح کرد: سرويس چت از جمله سرويس هايي است که از سوي کاربران درخواست شده است و پيش بيني مي شود که اين سرويس در نيمه دوم امسال به چاپار افزوده شود؛ براين اساس براي نخستين بار کاربران ايراني در فضاي ايميل بومي امکان چت کردن خواهند داشت.

وي با اشاره به جايگاه بالاي پست الکترونيک چاپار از لحاظ ميزان بازديد روزانه براساس رتبه بندي هاي معتبر تاکيد کرد که فاصله بسيار زيادي از نظر جايگاه نسبت به اين سرويس با سرويس هاي مشابه وجود دارد.

افشار گفت: مشکلي در برقراري ارتباط با پست هاي الکترونيک خارجي از طريق چاپار وجود ندارد و تنها مواقعي که ارتباطات داخلي در کشور مشکل دارد ممکن است کاربران براي ارسال ايميل بيرون از محيط چاپار با برخي مشکلات مقطعي روبرو شوند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو