شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

در گفت‌وگوي پژويان تشريح شد

دلايل کناره‌‌گيري شوراي رقابت از موضوع لغو واگذاري مخابرات

پژويان

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸:۰۰


رئيس شوراي رقابت با اشاره به اينکه قرار بود وجاهت رأي هيئت تجديدنظر براي لغو واگذاري مخابرات بررسي شود اما شورا کناره‌گيري از اين پرونده را اعلام کرد، گفت: واگذاري مخابرات جزء موضوعات قابل دخالت هيئت تجديد نظر نيست.

جمشيد پژويان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس در خصوص کناره‌گيري شوراي رقابت از موضوع تجديد نظر در واگذاري شرکت مخابرات ايران اظهار داشت: راي هيئت تجديد نظر شوراي رقابت در مورد لغو واگذاري مخابرات مربوط به چندين ماه پيش است و شوراي رقابت اين طور تشخيص داد که اين موضوع از موارد ماده 61 که هيئت تجديد نظر شوراي رقابت مي‌تواند در آن دخالت کند، نيست.

رئيس شوراي رقابت در پاسخ به اين سوال که مگر در جلسه 153 شوراي رقابت مقرر نشده بود تصميم شورا در جلسه بعدي اعلام شود، پس چرا پس از جلسه، شوراي رقابت اطلاعيه‌اي در مورد کناره‌گيري از پرونده صادر کرد، گفت: چنين قراري نبود؛ سازمان بازرسي کل کشور چندين وقت پيش نامه‌اي را براي پيگيري اين موضوع به شوراي رقابت ارسال کرده و پيگير اين موضوع بود.

وي ادامه داد: بنابراين نامه سازمان بازرسي کل کشور جزو دستور جلسه شوراي رقابت بود و در جلسه 153، براساس نامه سازمان بازرسي کل کشور، شوراي رقابت تصميم نهايي را گرفت.

به گزارش فارس در آخرين جلسه شوراي رقابت موضوع تجديد نظر در واگذاري شرکت مخابرات ايران مطرح شد. در اين جلسه عنوان شد که هيئت تجديد نظر شوراي رقابت بر خلاف حکم شوراي رقابت مبني بر تاييد واگذاري مخابرات به لغو واگذاري اين شرکت راي داده و سازمان بازرسي کل کشور با پيگيري اين موضوع که آيا راي هيئت تجديد نظر شوراي رقابت بر راي شوراي رقابت ارجح است يا خير، خواستار تعيين تکليف اين موضوع شده است.

براساس اين گزارش، در حاليکه اخبار منتشر شده پس از اين جلسه بر قرار بررسي وجاهت قانوني نقض حکم شوراي رقابت توسط هيئت تجديد نظر شوراي رقابت، در جلسه آينده شورا دلالت داشت، پس از همان جلسه شوراي رقابت در اطلاعيه‌اي کناره‌گيري از پرونده لغو واگذاري مخابرات را اعلام کرد و در عين حال متذکر شد: از نظر جايگاه قانوني، راي هيئت تجديد نظر بر راي شوراي رقابت ارجح است؛ اما واگذاري مخابرات جزء موضوعات قابل دخالت هيئت تجديد نظر نيست.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو