شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل اسپادان:

تاخیر در ارایه مجوز موبیلیتی به اپراتورهای وایمکس صدمه می‌زند

وايمکس

شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۶:۰۰


به گفته مدیرعامل شرکت مشارکتی مخابرات سیار استان اصفهان، تاخیر در ارایه مجوز موبیلیتی به در روند فعالیت اپراتورهای تاثیر منفی می‌گذارد.

وایمکس نیوز- شهرام ستایشی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه تمام اپراتورهای فعال در واگذاری سرویس وایمکس درصددند که از امتیاز موبیلتی این سرویس بهره‌مند شوند، گفت: تجهیزاتی که اپراتورها خریداری و در شبکه خود مورد استفاده قرار داده‌اند قابلیت ارایه سرویس وایمکس سیار را دارد.

وی با بیان اینکه در شرایطی که امکان پوشش دهی گسترده شبکه وایمکس فراهم است، مشترکان باید سرویس قابل حمل و در دسترس داشته باشند، افزود: ارایه این مجوز در کنار بهره‌مندی اپراتور از این محل به نفع مشترک نیز است به نحوی که کاربرتان می‌توانند در هر نقطه‌ای از سرویس خود استفاده کند.
ستایشی با اشاره به اینکه موبلیتی نقش چشم‌گیری درآینده وایمکس و افزایش ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ایفا می‌کند، افزود: این درحالی است که تجهیزات کابلی ارزان تر از سایر تجهیزات خواهد بود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا واگذاری سرویس وایمکس بدون در نظر گرفتن قابلیت موبیلیتی این سرویس باعث کاهش تقاضا و جذب کابران به سرویس ADSL نمی‌شود، گفت: مصرف کننده نهایی به دنبال این نیست که نوع فناوری خود را انتخاب کند، بلکه قصد دارد بتواند به بهترین شیوه به دنیای اینترنت راه پیدا کند به همین دلیل آسان‌ترین روش در جایی که امکانات کابلی وجود ندارد، استفاده از فناوری وایمکس است.
ستایشی با بیان اینکه اپراتورهای وایمکس با آگاهی از این موضوع که موبلیتی وایمکس را دو سال پس از آغاز فعالیت اپراتور سوم باید مورد استفاده قرار دهند، افزود: از همان ابتدا این شرط در پروانه اپراتورها ذکر شده و مورد پذیرش آنها قرار گرفت.
وی بیان کرد: اما زمان استفاده از این قابلیت برای اپراتورهای وایمکس مهم است به دلیل اینکه وقتی این اپراتورها در اسفند 87 پروانه فعالیت خود را از سازمان تنظیم مقررات دریافت کردند،امیدوار بودند که دو سال پس از اخذ این پروانه، اپراتور سوم فعالیت خود را شروع کرده باشد.
وی گفت: در شرایط فعلی شروع به کار اپراتور سوم همچنان معلوم نیست و این موضوع در روند فعالیت اپراتورها و واگذاری این سرویس تاثیر می‌گذارد.
ستایشی افزود: این موضوع باید توسط سازمان تنظیم مقررات و دیگر نقش آفرینان این حوزه به بهترین شکل ساماندهی شود در غیر این صورت چنین شرایطی در روند فعالیت این اپراتورها و واگذاری این سرویس تاثیر می‌گذارد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو