یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

فعاليت غيرمجاز شرکت داتک در زمينه ارائه سرويس وايمکس

وايمکس

دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶:۰۰


سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام کرد که تنها 4 شرکت ارتباطات مبين‌نت در تمامي استان‌ها، خدمات ارتباطي ايرانسل در 6 استان، مشارکتي سيار اصفهان و رايانه دانش گلستان در يک استان، مجوز ارائه خدمات ارتباطي بي‌سيم مبتني بر فناوري وايمکس در کشور را از سوي رگولاتوري دارند و فعاليت شرکت انتقال داده‌هاي رهام داتک در زمينه ارائه سرويس وايمکس غيرمجاز است.

وايمکس نيوز  حسن رضواني معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي دراين باره گفت: در حال حاضر شرکت ارتباطات مبين‌نت در 129 شهر، شرکت خدمات ارتباطي ايرانسل در 33 شهر، شرکت مشارکتي سيار اصفهان در يک شهر به بيش از 800 هزار کاربر، خدمات ارتباطي بي‌سيم مبتني بر فناوري وايمکس را ارائه مي‌کنند.

وي درباره وضعيت ارائه خدمات وايمکس توسط ساير اپراتورها تصريح کرد: مطابق پروانه وايمکس، دارندگان پروانه PAP در سال اول فعاليت و با استفاده از موافقت اصولي شبکه بي‌سيم مبتني بر فناوري وايمکس، به مدت يک سال مي‌توانند نسبت به ارائه خدمات در اين حوزه اقدام کنند. اما پس از يک سال موظف هستند مطابق شرايط و ضوابط موافقت‌نامه پروانه ارايه وايمکس، از رگولاتوري پروانه دريافت کنند. در غير اينصورت تمامي فعاليت‌هاي ارائه خدمات وايمکس از سوي آنها متوقف مي‌شود.

رضواني عنوان کرد: شرکت انتقال داده‌هاي رهام‌ داتک با توجه به اين امکان درباره دارندگان پروانه PAP نسبت به ارائه سرويس وايمکس اقدام کرد، اما با توجه به پايان مهلت يک ساله‌اش موظف بود نسبت به دريافت پروانه از رگولاتوري اقدام کند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با غيرمجاز شمردن فعاليت شرکت انتقال داده‌هاي رهام داتک در زمينه ارائه سرويس وايمکس گفت: با توجه به اينکه اين شرکت در مهلت مقرر، مجوز ارائه سرويس وايمکس را از رگولاتوري دريافت نکرده، مجاز به جذب مشتري و ارائه خدمات در اين حوزه نيست و بايد با مشتريان فعلي خود تسويه حساب کند.

وي افزود: درصورت عدم توجه شرکت انتقال داده‌هاي رهام داتک به اخطارهاي رگولاتوري، فعاليت آن در زمينه ارائه سرويس متوقف شده و مشتريان اين شرکت مي‌توانند پس از تسويه حساب، خدمات وايمکس را از ساير اپراتورهاي داراي پروانه از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي دريافت کنند.

منبع : مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو