یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ورود فناوري تشخيص چهره به دستگاههاي خودپرداز

خودپرداز

چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲:۰۰


يک شرکت امنيتي در اوهايو آمريکا يک دستگاه خود پرداز با صفحه لمسي توليد کرده که شبيه يک تبلت کار مي کند و از فناوري تشخيص صورت و کدهاي QR براي شناسايي کاربر استفاده مي کند.

به گزارش خبرگزاري مهر، استفاده از دستگاه هاي خودپرداز آهسته که کارکردن با آنها به واقع طاقت فرسا است به زودي جاي خود را به نسل جديد خودپردازهاي اتوماتيکي مي دهد که با تشخيص صورت کاربرد به وي اجازه انجام عمليات بانکي مي دهد.

اين ايده تنها نمونه ايي از مفاهيم و طرحهايي است که اخيرا در کنفرانس دستگاه هاي خودپرداز اتوماتيک لندن به نمايش گذاشته شد.

دستگاه هاي خودپرداز الهام گرفته از تبلتها توسط يک شرکت نرم افزار و امنيت به نام داي‌‌بولد ساخته شده است.

علاوه بر طراحي نوين اين دستگاه ها که آنها را شبيه به تلفنها و تبلتهاي هوشمند مي سازد، آنها دربرگيرنده فهرستها و کنترلهاي موقعيت يابي نيز هستند.

اين دستگاه ها بدون کاغذ کار مي کنند و کاربر رسيد عمليات بانکي را که انجام داده از طريق پيام متني يا نامه الکترونيک روي تلفن همراه خود دريافت مي کند.

دستگاه خودپرداز اتوماتيک که اين شرکت در کنفرانس لندن به نمايش گذاشت به تلفن همراه کاربر متصل مي شود و با استفاده از فناوري اسکن با بار کد QR صورت کاربر را شناسايي مي کند. اين همزمان سازي دستگاه از طريق خدمات مبتني بر ابر انجام شده و هويت کاربر بدون استفاده از کارت بانکي تأييد مي شود.

اطلاعات صفحه تراکنش روي تلفن هوشمند کاربر ظاهر مي شود و مشتري مي تواند ميزان برداشت را مشخص کند. کد يکبار مصرف منحصر به فردي به تلفن همراه وي ارسال شده و مشتري آن را وارد دستگاه خود پرداز مي کند تا تراکنش را تأييد کرده و مبلغ را دريافت کند.

QR Code يک رمزميله ماتريسي است، که مي‌توان آن را با اسکنرهاي QR، تلفن همراه دوربيندار و تلفن هوشمند خواند. اين بارکد دربردارنده چيدماني از چهارگوش‌هاي سياه بر روي زمينه سپيد است. داده نهفته مي‌تواند نوشته، نشاني وب، شماره تلفن، يا انواع ديگري از داده ها باشد.

از ديگر تواناييهاي اين دستگاه ارسال مبلغ به حساب يک شخص سوم است. وقتي مشتري ميزان مبلغ و اطلاعات گيرنده را مشخص کرد، گيرنده کد يک بار مصرفي دريافت مي کند و با وارد کردن آن در هر دستگاه خودپرداز و يا ارائه آن به هر شعبه اي مي تواند وجه نقد دريافت کند.

دستگاه هاي خودپرداز اين شرکت دو سوم اندازه دستگاه هاي سنتي بوده و مجهز به WiFi، دوربينهاي داخلي و توانايي تشخيص چهره است که مي تواند گزينه اي براي کد QR باشد.

اين شرکت اميدوار است ظرف 18 ماه آينده اين دستگاه هاي خودپرداز اتوماتيک را وارد بازار کند.

در همين ميان مهندسان آلماني در والدورف نيکسون دستگاهي ساخته اند که تاريخچه انجام عمليات بانکي کاربر را به خاطر مي سپارد تا بتواند گزينه هاي شخصي سازي بيشتري به وي ارائه کند.

در کنفرانس دستگاه هاي خودپرداز اتوماتيک لندن، مهندسان آلمان اين دستگاه را که مي تواند پروفايل کاربر را با وارد کردن کارت بانکي نشان دهد به نمايش گذاشتند. اين دستگاه تراکنشهاي اخير و مبالغ آن را نمايش مي دهد و گزينه هاي متنوعي براي شخصي سازي دارد.

براي مثال اگر يک مشتري به طور مرتب 30 دلار برداشت کند، اين مبلغ اولين گزينه است که هنگام برداشت وجه به وي ارائه مي شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو