یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وایمکس توسعه آموزش مجازی را چند برابر می‌کند

آموزش مجازي

یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۳:۰۰


مسئول آموزشگاه مجازی دانشگاه مالک اشتر شیراز از برگزاری دوره های مجازی در این دانشگاه ازماه آینده خبر داد و اعلام کرد: استفاده از فناوری وایمکس می تواند این نوع شیوه آموزش را چند برابر کند.

وایمکس نیوز- مجتبی جبرئیلی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه برگزاری دوره های مجازی در دانشگاه مالک اشتر تهران آغاز شده است، گفت: توسعه فناوری وایمکس رابطه کاملا مستقیم با ارتقاء خدمات الکترونیکی دارد که آموزش مجازی، پرداخت الکترونیکی و سایر کاربردهای فناوری اطلاعات از جمله این خدمات محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در سال نخست قرار است چند دوره کوتاه مدت به صورت مجازی در دانشگاه مالک اشتر شیزار برگزار شود، افزود: توسعه آموزش همگانی از راه دور، ارتباط مستقیم با توسعه اینترنت پرسرعت در کشور دارد که یکی از راه کارهای اساسی با توجه به فاصله ای که در چند سال گذشته در این بخش ایجاد شده توسعه سریع فناوری وایمکس است.

به گفته جبرئیلی چنانچه این طرح با موفقیت اجرا شود، از سال آینده یک رشته کارشناسی و یک رشته کارشناسی ارشد کاملا به صورت مجازی دراین دانشگاه ارایه خواهد شد.
وی با انتقاد از کیفیت فعلی سرویس وایمکس در کشور افزود: باید این فناوری با سرعت پایدار به متقاضیان واگذار شود و کاربر در طول شبانه روز با نوسان سرعت مواجه نشود.
مسئول آموزشگاه مجازی دانشگاه مالک اشتر شیراز گفت: با ارتقاء کیفیت اینگونه فناوری ها، کاهش هزینه ها و رسیدن به زیر ساخت های مخابراتی پایدار ضریب متقاضیان سرویس های جدید افزایش خواهد یافت.
جبرئیلی با اشاره به اینکه قیمت اینترنت در ایران ده برابر سایر کشورها است، اعلام کرد: طی چند سال گذشته قیمت اینترنت رو به کاهش است که پیش بینی می شود تا پنج سال آینده قیمت و کیفیت آن به میزان قابل قبولی برسد.
این درحالی است که هم اکنون آموزش از شکل سنتی خود در حال خارج شدن است و به سمت آموزش های الکترونیکی و مجازی پیش می رود. در این نوع آموزش، فعالیت های آموزشی از طریق وسایل الکترونیکی از راه دور انجام می شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو