یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

صدور 1241 پروانه عرضه اینترنت رسا و توزیع اینترنت در کشور

شبكه ملي اينترنت

دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴:۰۰


تاکنون 1241 مورد پروانه عرضه اینترنت رسا(ISP) و توزیع اینترنت(ISDP) در کشور صادر شده است و در حال حاضر ??? اپراتور ISP و ISDP در کل کشور وجود دارد که ?? شرکت هر دو پروانه ISDP و ISP را باهم دارند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس طی سال‌های گذشته 1241 مورد پروانه عرضه اینترنت رسا (ISP) و توزیع اینترنت (ISDP) در کشور صادر شده است.

دارندگان این پروانه‌ها مجاز به ایجاد شبکه نیستند و باید از بستر مهیا شده برای ارائه سرویس استفاده کنند.

از مجموع 1241 شرکت دارنده پروانه عرضه اینترنت رسا و توزیع اینترنت در کشور، برخی از این شرکت‌ها بیش از یک پروانه ISP یا ISDP یا هر دو را دارند.

تاکنون 982 تعداد پروانه‌ برای ارائه خدمات عرضه اینترنت رسا (ISP) صادر شده که به دست 773 شرکت رسیده است. به این ترتیب بیش از 200 شرکت بیش از یک پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخذ کرده‌اند.

فقط در تهران 142 پروانه ISP صادر شده است.

همچنین در کل کشور 259 پروانه خدمات توزیع اینترنت (ISDP) برای 112 شرکت صادر شده است. این ارقام به این معنی است که به طور متوسط اغلب شرکت‌های حوزه ISDP تعداد 2 پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخذ کرده‌اند.

از 259 پروانه صادره خدمات توزیع اینترنت (ISDP) در کشور 40 پروانه در تهران صادر شده است. در مجموع نیز 863 اپراتور ISP و ISDP در کل کشور وجود دارد که 22 شرکت هر دو پروانه ISDP و ISP را با هم دارند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو