یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

پيوست فرهنگي رايتل تدوين شد

اسدي

سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸:۰۰


مدير روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از تنظيم و تدوين پيوست فرهنگي اپراتور سوم تلفن همراه – رايتل- براي ارائه به شورايعالي فضاي مجازي خبر داد.

جهانگير اسدي در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرين وضعيت تدوين پيوست فرهنگي خدمات اپراتور سوم تلفن همراه که از جمله وظايف سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از سوي شورايعالي فضاي مجازي اعلام شده بود اظهار داشت: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، پيوست فرهنگي خدمات نسل سوم تلفن همراه اين اپراتور را تدوين کرده و به مرکز ملي فضاي مجازي ارسال کرده است.

وي با بيان اينکه پيوست فرهنگي خدمات نسل سوم اپراتور رايتل در معاونت بررسي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تدوين شده است در مورد مجوز ارائه خدمات تماس تصويري اين اپراتور گفت: براساس وظيفه اي که به رگولاتوري محول شده بود تدوين و تنظيم پيوست فرهنگي در دستور کار قرار گرفت اما تصويب نهايي و اجازه صدور مجوز براي ارائه اين خدمات بايد از سوي شورايعالي فضاي مجازي صادر شود.

به گزارش مهر، راه‌اندازي سرويس مکالمه تصويري در نسل سوم اپراتور تلفن همراه از سال گذشته متوقف شده و برخي مراجع تقليد درباره حرام بودن سيستم انتقال تصوير از طريق موبايل، فتوا دادند.

براين اساس تدوين پيوست فرهنگي ارائه اين خدمات در کشور در دستور شورايعالي فضاي مجازي قرار گرفت و اين شورا به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي تدوين اين سند ماموريت داد.

اواخر خردادماه امسال محمد حسن نامي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت دهم براي تدوين اين پيوست فرهنگي قرار داد سه جانبه اي با با حوزه علميه قم و دانشگاه علامه طباطبايي امضا کرد.

در همين حال شورايعالي فضاي مجازي از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي خواست تا با همکاري اپراتور سوم موبايل تدوين پيوست فرهنگي را برعهده گيرند و مقررات حاکم بر ارائه اين خدمات را با درنظر گرفتن مباحث فرهنگي تدوين کنند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو