شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

راه اندازي نخستين اپراتور گيم در کشور

گيم نت

یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳:۰۰


رئيس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال گفت: نخستين اپراتور ارائه دهنده بازي هاي رايانه اي در کشور با هدف ارائه تمامي خدمات گيم و ساماندهي اين حوزه آغاز به کار کرد.

حسن عليزاده رئيس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اين خبر به جزئيات ارائه خدمات بازيهاي رايانه اي توسط اين اپراتور پرداخت و اظهار داشت: جام بازيهاي رايانه اي موسوم به جام ديجيتال از تيرماه سال 91 در کشور آغاز به کار کرد و از آنجايي که با استقبال خوبي از سوي کاربران گيم روبرو شد نياز به راه اندازي يک اپراتور براي ساماندهي اين فضا احساس شد؛ براين اساس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال کشور مجوز فعاليت اين اپراتور را صادر کرد.

وي امکان برگزاري مداوم و مرتب جام ديجيتال، رقابت توليدکنندگان بازي هاي رايانه اي، فروش نسخه هاي مجاز بازيهاي داخلي و خارجي و نيز فراهم آوردن بستري براي بازي هاي گروهي و شبکه اي را از جمله مزاياي اين اپراتور عنوان کرد.

عليزاده با تاکيد براينکه بسياري از گيمرها و بازيکنان بازي هاي رايانه اي ترجيح مي دهند در حوزه مسابقات رايانه اي رقابت کرده و رتبه خود را دريافت کنند گفت:اپراتور گيم، بستري را فراهم کرده که بتوان بازيهاي رايانه اي را به صورت شبکه اي ارائه و رتبه گيمر را در هر مسابقه اعلام کرد. همچنين امکان فروش و شبکه توزيع محصولات در اين طرح ديده شده است و جايگاهي نيز وجود دارد تا بتوان بازيهاي فلش رايگان ايراني و خارجي را در اختيار علاقمندان قرار داد.

رئيس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال برگزاري ليگ آنلاين و فروشگاه الکترونيکي که تحت نظر اين اپراتور فعاليت کند را از ديگر مزاياي راه اندازي اپراتور گيم برشمرد و اضافه کرد: بستر مناسبي براي علاقه مندان به بازيهاي رايانه اي، توليدکنندگان گيم و عرضه کنندگان محصولات خارجي با رعايت ضوابط فرهنگي ايجاد شده است.

وي با بيان اينکه در گام نخست، برخي بازيهاي رايانه اي ايراني به صورت شبکه اي راه اندازي شده و در دسترس گيمرها قرار دارد افزود: قابليت بازي شبکه اي براي برخي بازيهاي خارجي مانند کانتر و pes نيز در اين سايت فراهم شده است؛ گيمرها مي توانند از طريق اين قابليت به صورت آنلاين مسابقه دهند.

عليزاده از توليد نرم افزار تبديل بازيهاي رايانه اي به بازي شبکه اي با نام "بازي ران" خبر داد و گفت: تهيه نسخه شبکه اي بازي هاي رايانه اي مستلزم صرف هزينه بسياري براي توليدکنندگان است اما استفاده از نرم افزار بازي ران امکان تبديل بازيها را به نسخه شبکه اي در يک بازه زماني کوتاه فراهم مي کند.

رئيس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال با بيان اينکه طبق توافق با شرکتهاي داخلي، کنسولهاي حرکتي - کينکت - در قالب جام ديجيتال و شبکه اي توسط اين اپراتور عرضه مي شود، افزود: ليگ داخلي جام ديجيتال ظرف 2 هفته آينده آغاز مي شود و برنامه هايي براي ايجاد فضاي رقابتي در عرصه گيم در دست اقدام است.

وي در همين حال از ارائه نسخه آندروئيد اپراتور گيم براي گوشي موبايل کاربران بازي رايانه اي خبر داد و به مهر گفت: نسخه IOS اين نرم افزار نيز براي کاربران موبايل در نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در مهرماه رونمايي خواهد شد.

عليزاده با اشاره به آدرس اينترنتي اپراتور گيم JAMDIGITAL.IR تصريح کرد: اين سايت بازي، ضعف محتوا در حوزه بازيهاي رايانه اي را رفع کرده و اعتماد سازي در اين زمينه را به همراه دارد؛ اين اپراتور بازيهاي تاييد شده و نسخه هايي از بازيهايي که داراي مجوزهاي مربوطه از نهادهاي متولي هستند را در دسترس کاربران قرار مي دهد. 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو