دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو سازمان نظام صنفي رايانه‌اي تهران خواستار شد

توزيع پهناي‌ باند اينترنت براي ايجاد بازار رقابتي

پهناي باند

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹:۰۰


عضو سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران گفت: هيچکدام از مطالباتي که ما از دولت داريم جديد نيست و سال‌هاي قبل نيز اين مطالبات مطرح شده بودند.

محمودرضا خادمي در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره مبحث کم فروشي اينترنتي عنوان کرد: اگر بحث کم فروشي اينترنتي در کشور مطرح باشد مقصر شرکت‌ها نيستند چراکه پهناي باندي که به آن‌ها عرضه مي‌شود، محدود است و چاره‌اي جز تقسيم اين پهناي باند بين کاربران نيست.

وي اضافه کرد: موضوع کيفيت در اينترنت به عوامل متعددي وابسته است اگر مساله سرعت اينترنت در کشور برطرف شود، يعني درحقيقت از پهناي باند گسترش پيدا کند طبيعتا قيمت‌ها نيز کاهش پيدا مي‌کند. موضوع اصلي سرعت اينترنت است که اگر اين موضوع برطرف شود مسائل ديگر همچون کيفيت سرويس‌ها برطرف خواهد شد.

اين عضو سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران در ادامه افزود: مطالبه‌ي ما تامين و توزيع پهناي‌باند براي تبديل بازار به يک بازار رقابتي است. براي حل اين مشکل بايد تامين پهناي باند در کشور را خصوصي سازي کرد.

به گفته او در اين رابطه شرکت زيرساخت ادعا مي‌کند که توزيع پهناي باند را به شرکت‌هاي خصوصي واگذار کرده‌ايم و ديگر نيازي به ورود بخش خصوصي نيست ولي بايد تامين کننده‌هاي پهناي باند خصوصي شوند تا مشکلات برطرف شود.

خادمي مهم‌ترين مطالبه سازمان از دولت جديد را وضعيت پهناي باند مطرح کرد و گفت: انحصاري که به شرکت ارتباطات زيرساخت در سال 85 اعطا شد؛ يک اشتباه بزرگ بود و اعتراض‌ افراد بسياري را دربرگرفت.

او خاطر نشان کرد: اگر خواستار بهبود وضعيت سرعت اينترنت و کيفيت آن هستيم، بايد به دنبال رفع اين انحصار بزرگ باشيم. ممکن است عده‌اي از در رابطه با اين که چرا خود سازمان نظام صنفي رايانه‌اي اقدام به انتشار آمار دقيق در رابطه با بعضي از موارد اينترنتي نکرده است از ما ايراد بگيرند اما متاسفانه به خود ما اجازه انتشار آمار در اين زمينه داده نشده بود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو