دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

جزئيات برنامه 100 روزه توسعه زيرساختهاي ارتباطي

افزايش ظرفيت اينترنت تا چهارم آذر

فرنقي زاد

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در برنامه 100 روزه خود از شرکت ارتباطات زيرساخت خواست پهناي باند اينترنت بين الملل را تا 40 گيگابايت و اينترنت داخلي را تا 30 گيگابايت بر ثانيه افزايش دهد و 1500 کيلومتر فيبرنوري در کشور راه اندازي کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پي تدوين برنامه هاي 100 روزه رئيس دولت براي بهبود امور در حوزه هاي اساسي کشور، محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز برنامه 100 روزه اي براي شرکتها و سازمانهاي تابعه و زيرمجموعه اين وزارتخانه تدوين کرد که با احتساب آغاز بازه زماني 100 روزه از 24 مرداد اين پروژه ها بايد تا 4 آذرماه امسال اجرايي شود.

محمدرضا فرنقي زاد رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر به تشريح، برنامه هاي مدنظر براي شرکت ارتباطات زيرساخت طي 100 روز پرداخت و اظهار داشت: در راستاي توسعه زيرساختهاي ارتباطي کشور و براساس دستور وزير ارتباطات، شرکت زيرساخت موظف به افزايش پهناي باند اينترنت بين الملل تا سقف 40 گيگابايت و پهناي باند اينترنت داخلي تا سقف 30 گيگابايت بر ثانيه شده است.

وي ادامه داد: از اين رو و براساس اعلام پيشرفت اين دستور از سوي شرکت ارتباطات زيرساخت، هم اکنون تجهيزات اجراي اين پروژه نصب و امور اوليه انجام آن صورت گرفته و پالايش پهناي باند مورد نظر نيز عملياتي شده و تمامي مقدمات براي انجام اين دستور وزير تا روز چهارم آذرماه فراهم است.

فرنقي زاد با اشاره به راه اندازي مرکز عمليات امنيت – SOC – در شرکت ارتباطات زيرساخت به عنوان يکي ديگر از برنامه هاي 100 روزه اين بخش گفت: در اين زمينه نيز مقدمات کار فراهم شده، تجهيزات سايت مرکزي نصب و به تدريج در استانها نيز اين تجهيزات در حال نصب است که بزودي طي مراسمي از سوي شرکت ارتباطات زيرساخت اين مرکز به صورت رسمي به بهره برداري رسيده و کار خود را آغاز خواهد کرد.

اين مقام مسئول در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از اجراي طرح سيگنال رساني صداو سيما در فاز مراکز استاني به عنوان يکي ديگر از برنامه هاي مدنظر وزير ارتباطات نام برد و گفت: اين پروژه با همکاري سازمان صدا وسيما و با هدف استفاده بهينه و ارتقاء کيفيت در انتقال صدا و تصوير، مراحل نهايي خود را مي گذراند و براساس اعلام شرکت ارتباطات زيرساخت در مهلت زماني مدنظر اجرا خواهد شد.

وي در همين حال از اجراي 1500 کيلومتر فيبرنوري توسط شرکت ارتباطات زيرساخت به عنوان يکي ديگر از وظايف اين شرکت براي تحقق برنامه 100 روزه توسعه زيرساختهاي ارتباطي خبر داد و گفت: اين تکليف هم اکنون به صورت 100 درصد اجرايي شده و 1500 کيلومتر فيبرنوري زيربار رفته است.

به گزارش مهر، براساس آخرين اخبار منتشر شده ظرفيت پهناي باند اينترنت بين الملل حدود 72 گيگابايت بر ثانيه است که با اجراي اين برنامه به بيش از 100 گيگابايت بر ثانيه خواهد رسيد و حدود 60 درصد به پهناي باند اينترنت کشور اضافه مي‌شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو