جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون نظارت رگولاتوري اعلام کرد

فعاليت غير مجاز يک شرکت خدمات دهنده وايمکس

وايمکس

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵:۰۰


معاون نظارت رگولاتوري گفت: با توجه به پايان آخرين مهلت تعيين شده براي شرکت رهام داتک، فعاليت اين شرکت در زمينه سرويس وايمکس غيرمجاز است و از ابتداي آذرماه سرويس اين شرکت ظرف ده روز متوقف مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس، حسن رضواني گفت: عليرغم مهلت‌هاي متعددي که از سوي رگولاتوري به شرکت رهام داتک داده شد، اين شرکت نتوانست مجوزهاي لازم را براي ارائه سرويس ارتباطات بي‌سيم مبتني بر فناوري وايمکس دريافت کند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري افزود: با توجه به پايان يافتن آخرين مهلت تعيين شده براي شرکت رهام داتک، اين شرکت مجاز به جذب مشتري جديد نيست و موظف است، با مشترکان فعلي خود تسويه حساب کند.

وي با اشاره به اينکه ارائه سرويس وايمکس شرکت رهام داتک از ابتداي آذرماه به تناوب و حداکثر ظرف مدت ده روز متوقف مي‌شود، اظهار داشت: مشترکان شرکت رهام داتک مي‌توانند سرويس مورد نياز خود را از اپراتورهاي داراي مجوز خدمات وايمکس از رگولاتوري شامل شرکت‌هاي ارتباطات مبين‌نت، خدمات ارتباطي ايرانسل، رايانه دانش گستان و مشارکتي سيار اصفهان دريافت کنند.

داتک اولين شرکت ايراني بود که از اواخر سال 83 خدمات اينترنت پرسرعت بي‌سيم را در قالب فناوري هاي WiFi و بعد از آن 3G و WiMAX با تجهيزات شرکت‌هاي آلواريون، سامسونگ و هواوي به شهروندان تهراني عرضه کرد.

چندي بعد پس از اعطاي پروانه اپراتوري وايمکس به چهار شرکت، ادامه ارائه سرويس‌ وايمکس از سوي اين شرکت، منوط به پرداخت حق‌السهم اپراتوري وايمکس شد.

اما عليرغم گذشت بيش از 3 سال و مساعدت‌هاي رگولاتوري از جمله مساعدت در پرداخت اقساطي حق‌لايسنس، اين شرکت وابسته به سازمان تامين اجتماعي موفق به دريافت پروانه اپراتور وايمکس نشد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو